Dealer stanie się agentem. Już od lipca w Polsce

Dealer stanie się agentem. Już od lipca w Polsce

Cupra logo marki
Cupra logo marki Źródło:Cupra
Grupa Volkswagena wprowadza na Wisłą agencyjny model sprzedaży aut. Wyjaśniamy na czym polega i informujemy, która marka VGP będzie przecierać szlaki z nową formą handlu.

Już przed dwoma laty informowaliśmy o rewolucji jaka czeka dealerów w kwestii sposobu sprzedaży samochodów. Jako pierwszy zmiany dokonał wówczas Stellantis, rozwiązując umowy z dealerami, nieco później o planach wprowadzenia nowej formy handlu nowymi autami poinformował Volkswagen. W czerwcu 2022 r. niemiecki koncern w Polsce wdrożył model agencyjny dla klientów korporacyjnych, tzw. flotowy agencyjny. Teraz przyszedł moment wprowadzenia w życie modelu agencyjnego dla klientów indywidualnych.

Na czym polega agencyjny model sprzedaży?

Jak informuje Volkswagen, w modelu agencyjnym zmianie ulega rola podmiotów bezpośrednio zaangażowanych w sprzedaż. W aktualnym, klasycznym procesie dealer kupuje pojazd od Volkswagen Group Polska i sprzedaje go do pozyskanego klienta we własnym imieniu. W modelu agencyjnym dealer stanie się agentem, który także będzie odpowiedzialny za pozyskanie i obsługę klienta, ale proces sprzedaży samochodu będzie wykonywał na rzecz Volkswagen Group Polska.

Cupra na pierwszy ogień

Pierwszą marką z Grupy Volkswagena, której samochody będą sprzedawane w ramach nowego rozwiązania, jest hiszpańska Cupra. Już za kilka dni, od 1 lipca 2023 r. w modelu agencyjnym będzie sprzedawany samochód elektryczny marki – Born, a w kolejnym roku dołączą do niego inne modele. Docelowo, model agencyjny będzie dotyczył wszystkich pojazdów elektrycznych w ramach marek Volkswagena, zarówno osobowych jak i dostawczych, m.in. Audi, Skody, a także wszystkich modeli Cupra (także spalinowych). Zmiana formy sprzedaży rozpocznie się od zamówień przyjmowanych w grudniu 2023 roku.

„Branża motoryzacyjna dynamicznie się zmienia, a potrzeby klientów detalicznych i flotowych są inne niż 10 lat temu. Chcemy zapewnić większą transparentność cen samochodów oferowanych naszym klientom, a także oferować płynną ścieżkę klienta zarówno w kanale offline jak i online” – komentuje Daria Zielaskiewicz, dyrektorka marek Seat i Cupra.

Fakturę wystawi importer

Do pracy w nowym modelu sprzedaży przygotowany jest także Volkswagen Financial Services, partner odpowiedzialny za finansowanie zakupu marek należących do VGP. Dla klienta największą różnicą będzie to, że sprzedającym samochód będzie Volkswagen Group Polska, tzn. umowa sprzedaży auta będzie zawierana z VGP, fakturę za samochód wystawi VGP. Odpowiedzialność z tytułu sprzedaży produktu będzie również po stronie importera.

Czytaj też:
Kompendium na wakacje: Wszystkie przepisy drogowe krajów Europy
Czytaj też:
Pakujemy auto na urlop. Jak zmieścić wakacyjny bagaż?

Źródło: VGP