W końcu jest wybór w gamie ë-C4 i ë-C4. Pojawił się nowy, mocniejszy silnik

W końcu jest wybór w gamie ë-C4 i ë-C4. Pojawił się nowy, mocniejszy silnik

Citroen e-C4 X
Citroen e-C4 X Źródło:Citroen
Dwa kompaktowe modele Citroena dostępne są teraz w mocniejszej 156-konnej wersji elektrycznej. Dzięki większemu akumulatorowi, na jednym ładowaniu, przejadą nawet 420 km.

Dotychczas klienci ë-C4 i ë-C4 X mogli zamówić obydwa modele w dwóch wersjach wyposażenia Shine i Ë-SERIES, ale tylko w jednej wersji silnikowej o mocy 136 KM. Teraz w ofercie pojawił się o nowy mocniejszy elektryczny wariant. Jak informuje Citroen, nowy hybrydowy synchroniczny silnik elektryczny (HSM) o mocy 156 KM zastępuje synchroniczny silnik elektryczny z magnesami trwałymi. Wytwarza dodatkowe 20 KM i generuje 260 Nm momentu obrotowego.

Citroen e-C4 X

Większy akumulator i seryjna pompa ciepła

Wraz z mocniejszym silnikiem w obydwu modelach pojawił się nowy akumulator o pojemności 54 kWh – to o 4 kWh więcej niż dotychczas oferowanym. Bateria ma kompaktowe wymiary, współpracuje z seryjną pompą ciepła i co ważne można ją szybciej naładować (prądem stałym o mocy 100 kW). Nowy akumulator 54 kWh zawiera 102 ogniwa oraz 17 modułów.

Wszystkie te ulepszenia wpływają korzystanie na zasięg, który zwiększył się o 17 procent. Jeśli wierzyć danym producenta elektryczne kompakty Citroena mogą przejechać na prądzie nawet 420 km (dane wg WLTP), czyli dodatkowe 30 km. Wraz z mocniejszym silnikiem poprawiły się także osiągi. W przypadku ë-C4 156-konny wariant przyspiesza od 0 do 100 km o 0,3 s szybciej (w 9,2 s) niż 136-konny.

W ten sposób osiągnięto większą wydajność:

  • odpowiedni rozmiar akumulatora przekłada się na niższą masę i niższe zużycie.
  • zoptymalizowany czas ładowania dzięki możliwości szybkiego ładowania prądem stałym o mocy 100 kW.
  • standardowe wyposażenie, takie jak pompa ciepła, która dzięki czujnikowi wilgotności maksymalizuje efektywność energetyczną ogrzewania i chłodzenia.
  • 18-calowe opony w rozmiarze „A+”, które zmniejszają opory toczenia i minimalizują straty energii spowodowane tarciem.
  • sylwetka C4 X, która płynnie przechodzi w pokrywę tylną, ma czystą, dynamiczną linię dachu, która optymalizuje aerodynamikę.

Citroen e-C4 X

Czas ładowania bez zmian

Pomimo zwiększonej pojemności akumulatora, czas ładowania nie uległ wydłużeniu. W modelach ë-C4 i ë-C4 X dostępne są dwa rodzaje ładowarek pokładowych, dostosowane do wszystkich zastosowań i wszystkich rozwiązań w zakresie ładowania: standardowo jednofazowa ładowarka o mocy 7,4 kW oraz, opcjonalnie, trójfazowa ładowarka o mocy 11 kW. Ponadto ë-C4 i ë-C4 X umożliwiają szybkie ładowanie ze stacji publicznej o mocy 100 kW. Czas uzupełnienia akumulatora w prąd od 20 proc. do 80 proc. naładowania jest krótszy o 30 minut.

Teraz klient ma wybór elektrycznych wersji

Nowe ë-C4 i ë-C4 X opierają się teraz na dwóch ofertach elektrycznych. W wersjach Feel i Feel Pack dostępny jest silnik o mocy 136 KM w połączeniu z akumulatorem 50 kWh oferujący zasięg do 360 km. Odmiany Shine oraz Ë-SERIES połączone są z nowym silnikiem 156 KM oraz akumulatorem 54 kWh (zasięg do 420 km). Ceny bazowej, 136-konnej wersji elektrycznej w ë-C4 zaczynają się do 180 950 zł w wersji Feel. Za mocniejszą odmianę EV (156 KM) trzeba zapłacić minimum 201 650 zł (odmiana Ë-SERIES). Ceny ë-C4 X (136 KM) zaczynają się od kwoty 186 200 zł (Feel).

Czytaj też:
Citroën spektakularnie połączył przeszłość z przyszłością. Oto auto „chcę-go-mieć”
Czytaj też:
Ponad 11 tys. aut do naprawy. Usterki wykryto w Oplach, Peugeotach, Citroenach i DS-ach

Opracował:
Źródło: Citroen