Pod koniec września informowaliśmy, że drogowcy przekazali kierowcom nowy fragment A18 w woj. lubuskim. Chodziło wówczas o ponad 16-kilometrowy odcinek drogi od Iłowej do granicy województw lubuskiego i dolnośląskiego, który przebudowywano do standardów autostrady.
Wyboista droga DK18 to już przeszłość
Tym razem Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad informuje o oddaniu do użytku ostatniego z czterech fragmentów autostrady A18. Przekazanie kierowcom 20-kilometrowego odcinka ciągnącego się od granicy województw lubuskiego i dolnośląskiego do węzła Golnice nastąpiło w piątek 13 października. Dzięki niemu jadący od granicy z Niemiec w kierunku Wrocławia mogą już korzystać z całej dwujezdniowej autostrady A18 o długości 70 km.
Za realizację ostatniego fragmentu autostrady A18 odpowiedzialne są trzy firmy: Kobylarnia, Mirbud i Budpol. Koszt drogowej inwestycji wyniósł 60 mln zł. Do jego budowy wykorzystano blisko 330 tysięcy ton betonu, 3200 ton stali. W okresie największej mobilizacji na budowie pracowało jednocześnie około 200 osób i 140 jednostek sprzętowych.
Szybki i bezpieczny przejazd z Berlina do Wrocławia
Autostrada A18 biegnie od granicy polsko-niemieckiej w Olszynie-Forst, gdzie łączy się z niemiecką autostradą A15 prowadzącą do Berlina, przez obszar Borów Dolnośląskich do węzła Krzyżowa koło Bolesławca, gdzie łączy się z autostradą A4. Zapewnia ona kierowcom najszybsze połączenie drogowe z Berlinem.
Czytaj też:
Budowa drogi ekspresowej na Pomorzu. S6 ułatwi dojazd do pierwszej w Polsce elektrowni jądrowejCzytaj też:
Ekspresówka S19 na Podlasiu. Są dobre wiadomości w sprawie budowy dwóch odcinków