Inżynierowie dopieszczają skrzynię i zawieszenie. Nowa Panamera zadebiutuje jeszcze tej jesieni

Inżynierowie dopieszczają skrzynię i zawieszenie. Nowa Panamera zadebiutuje jeszcze tej jesieni

Porsche Panamera – prototyp nowego modelu
Porsche Panamera – prototyp nowego modelu Źródło:Porsche
W Barcelonie trwają właśnie jazdy testowe trzecią generacją Panamery. Specjaliści wprowadzają ostatnie poprawki w układzie napędowym, w tym na nowej przekładni PDK oraz nowo opracowanym podwoziu z aktywną kontrolą tłumienia.

Jak informuje Porsche, na krótko przed debiutem nowa Panamera przechodzi końcowe testy drogowe. W Barcelonie i okolicach inżynierowie wykonują „ostatnie szlify” w najnowszej generacji modelu.

Porsche Panamera – prototyp nowego modelu

Nowa Panamera testowana na czterech kontynentach

Dotychczas nowy model Porsche testowano na czterech kontynentach. W USA sprawdzano funkcjonowanie zespołu napędowego na dużej wysokości i przy niskim poziomie tlenu, a także skuteczność układu chłodzenia silnika oraz klimatyzacji w ekstremalnie wysokiej temperaturze. W Skandynawii Panamera była eksploatowana w bardzo niskiej temperaturze, a w RPA musiała radzić sobie z trudnymi warunkami drogowymi. W Azji z kolei nowa konstrukcja musiała poradzić sobie z wysoką wilgotność powietrza oraz miejskimi korkami.

„Każdy nowy samochód przechodzi intensywne testy, tak aby spełniać zarówno nasze wymagania, jak i naszych klientów na całym świecie” – powiedział menedżer ds. rozwoju Marcel Hönemann. Dodał – „Nowa Panamera musi wyróżniać się tu i teraz, szczególnie pod względem osiągów, komfortu oraz akustyki”.

Porsche Panamera – prototyp nowego modelu

Aż cztery warianty hybrydowe

W drugiej generacji Panamera dostępne były trzy wersje z hybrydowym napędem plug-in. W nowym modelu dostępny będzie kolejny wariant E-Hybrid. Odmiana ta będzie charakteryzowała się wysokimi osiągami, ale także większym zasięgiem elektrycznym i krótszym czasem ładowania. Porsche chwali się, że nowa Panamera E-Hybrid w trybie EV pokonuje dystanse nawet o 70% większe niż w przypadku poprzednika.

Porsche Panamera – prototyp nowego modelu

Hybrydowa Panamera będzie miała mocniejszy silnik elektryczny zintegrowany z obudową dwusprzęgłowej przekładni. Zapewnia on lepsze niż dotąd parametry w zakresie osiągów i wydajności rekuperacji przy niższej masie. Wariant E-Hybrid czerpie energię z wysokonapięciowego akumulatora o większej pojemności (25,9 kWh). Pokładowa ładowarka o mocy 11 kW skraca czas ładowania pomimo zwiększonej zawartości energii.

Porsche Panamera – prototyp nowego modelu

Z innowacyjnym zawieszeniem pneumatycznym

Oprócz wszechstronnie zmodernizowanej gamy silników nowa Panamera po raz pierwszy będzie mogła zostać wyposażona w zawieszenie z aktywną kontrolą amortyzacji (opcja) i szeroką gamą dodatkowych funkcji. Panamera 2024 będzie standardowo wyposażona w półaktywne zawieszenie z nowymi dwuzaworowymi amortyzatorami, które pozwalają niezależnie regulować etapy ugięcia i odbicia. Znacząco poszerza to rozpiętość pomiędzy komfortowym i sportowym zestrojeniem podwozia również w przypadku nowego standardowego podwozia.

Porsche zaprezentuje trzecią generację swojego czterodrzwiowego samochodu sportowego na Festiwalu Ikon Porsche w Dubaju, 24 listopada 2023 r.

Czytaj też:
Choć ma 93 lata, nadal nie odpuszcza. Teraz w hołdzie zbudowano mu rajdówkę
Czytaj też:
Najmocniejsze Porsche Cayenne w historii: ma 739 koni. Znamy już ceny auta

Opracował:
Źródło: Porsche