Tak źle nie było od 16 lat. Import samochodów runął

Tak źle nie było od 16 lat. Import samochodów runął

Import samochodów
Import samochodów Źródło: Clicktrans
Drastyczny spadek importu używanych aut z zagranicy. Branża importerska znajduje się na skraju bankructwa.

W kwietniu zarejestrowanych zostało w Polsce zaledwie 32 250 sprowadzonych aut osobowych i dostawczych o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony. To najniższy wynik od maja 2004 roku, jak podliczył Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar. Przyczyną jest oczywiście koronawirus SARS-CoV-2 wywołujący chorobę COVID-19. Zamknięte zostały granice, wstrzymane rejestracje, a poruszanie się zostało ograniczone.

Licząc od początku bieżącego roku import używanych samochodów osobowych i dostawczych wyniósł 248 278 sztuk, o 26 proc. mniej niż rok wcześniej. Średni wiek aut sprowadzonych w ciągu czterech ostatnich miesięcy wyniósł 11,5 roku, przy czym w samym kwietniu importowane były pojazdy nieznacznie młodsze – średnia to 11 lat i 1 miesiąc.

W czwartym miesiącu roku udział pojazdów z silnikami Diesla w imporcie aut osobowych wyniósł 42,8 proc. Biorąc pod uwagę źródło sprowadzanych samochodów z silnikami wysokoprężnymi – tradycyjnie najczęściej są to Niemcy, Francja i Belgia. Z tych krajów do Polski wjechało ponad 77 proc. używanych aut napędzanych olejem.

Samochody sprowadzamy z (Top 10):

  1. Niemcy – 138 986 szt. (-28,2 proc.)
  2. Francja – 25 802 szt. (-22,1 proc.)
  3. Belgia – 17 370 szt. (-25,7 proc.)
  4. Holandia – 10 603 szt. (-29,8 proc.)
  5. Stany Zjednoczone – 9 787 szt. (0,7 proc.)
  6. Włochy – 9 003 szt. (-30,2 proc.)
  7. Szwajcaria – 6 656 szt. (-29,9 proc.)
  8. Dania – 6 305 szt. (-28,2 proc.)
  9. Austria – 6 120 szt. (-24,7 proc.)
  10. Szwecja – 5 488 szt. (-27,6 proc.)

Marki sprowadzanych samochodów (Top 20):

  1. Volkswagen – 27 874 szt.,
  2. Opel – 23 805 szt.,
  3. Ford – 21 908 szt.,
  4. Audi – 21 461 szt.,
  5. Renault – 15 914 szt.,
  6. BMW – 15 636 szt.,
  7. Peugeot – 12 323 szt.,
  8. Mercedes – 11 589 szt.,
  9. Citroen – 11 511 szt.,
  10. Toyota – 8 373 szt.,
  11. Fiat – 8 207 szt.,
  12. Hyundai – 7 273 szt.,
  13. Nissan – 6 554 szt.,
  14. Seat – 6 526 szt.,
  15. Volvo – 6 020 szt.,
  16. Kia – 5 539 szt.,
  17. Skoda – 5 535 szt.,
  18. Honda – 4 868 szt.,
  19. Mazda – 4 849 szt.,
  20. Suzuki – 3 418 szt.

Najczęściej importowane modele (Top 20):

  1. Audi A4 - 8 301 szt.,
  2. Volkswagen Golf - 7 016 szt.,
  3. Opel Astra - 6 500 szt.,
  4. BMW 3 - 5 799 szt.,
  5. Audi A3 - 4 799 szt.,
  6. Volkswagen Passat - 4 528 szt.,
  7. Audi A6 - 4 067 szt.,
  8. Ford Focus - 4 024 szt.,
  9. Opel Corsa - 3 998 szt.,
  10. BMW 5 - 3 884 szt.,
  11. Volkswagen Polo - 3 489 szt.,
  12. Ford Fiesta - 3 419 szt.,
  13. Ford Mondeo - 3 392 szt.,
  14. Nissan Qashqai - 2 743 szt.,
  15. Opel Meriva - 2 718 szt.,
  16. Renault Clio - 2 527 szt.,
  17. Renault Scenic - 2 467 szt.,
  18. Opel Insignia - 2 398 szt.,
  19. Renault Megane - 2 319 szt.,
  20. Volkswagen Touran - 2 269 szt.

Czytaj też:
Prognozy były złe. Jednak spadek sprzedaży aut okazał się jeszcze większy
Czytaj też:
Katastrofa na rynku. Sprzedaż aut w Europie najgorsza od 38 lat!