Jak donosi Instytut Badania Rynku Motoryzacyjnego Samar, w kwietniu 2022 roku zarejestrowano w Polsce 67 542 sprowadzone z zagranicy używane samochody osobowe i dostawcze o dmc do 3,5 tony, co oznacza spadek na przestrzeni roku o 17,0 proc. Zdecydowaną większość - dokładnie 61 461 sztuk - stanowiły samochody osobowe (spadek o 16,8 proc.), a pozostałą część - 6 081 sztuk - samochody dostawcze (spadek o 19,1 proc.).
Łączny import po czterech miesiącach wynosi obecnie 265 500 aut i jest niższy od ubiegłorocznego o 14,1 proc. Nieco mniejszy spadek odnotowały samochody osobowe (241 176 szt. -13,9 proc.), większy - samochody dostawcze (24 324 szt. - 16,0 proc.).
Rekord wieku sprowadzanych aut
Sprowadzamy coraz starsze auta, a w kwietniu padł rekord. Średni wiek importowanego auta wyniósł po czterech miesiącach 12,56 roku, przy czym w samym kwietniu to rekordowe 12,61 roku. Średnią zawyżają samochody osobowe (12,65), szczególnie te wyposażone w silniki benzynowe (13,48). Najmłodsze są samochody elektryczne. W przypadku aut osobowych ich wiek wynosi 5,64, a dla dostawczych - 7,02.
Oto ranking Top 10 krajów, z których w 2022 roku najczęściej importowane są samochody do Polski:
-
Niemcy - 135 622 szt. (-24,6 proc.)
-
Francja - 34 678 szt. (+5,5 proc.)
-
Belgia - 18 328 szt. (-9,6 proc.)
-
Holandia - 14 434 szt. (+9,4 proc.)
-
Stany Zjednoczone - 11 138 szt. (+4,4 proc.)
-
Austria - 8 563 szt. (+11,5 proc.)
-
Włochy - 8 348 szt. (-20,2 proc.)
-
Szwajcaria - 7 852 szt. (-4,9 proc.)
-
Szwecja - 6 765 szt. (+14,6 proc.)
-
Dania - 6 718 szt. (+4,3 proc.)
Czytaj też:
Kolejny miesiąc spadków w salonach. Kiedy koniec kłopotów?