Może nie przetasowania, ale zdecydowana reakcja rynku na wciąż pojawiające się nowości samochodowe. Tak wygląda ranking najpopularniejszych marek w Europie.
Numerem jeden w Europie jest (i pewnie pozostanie, chyba, że wydarzy się coś, czego przewidzieć nie umiemy). Jednak niemiecka marka zanotowała spory spadek sprzedaży, podobnie zresztą jak drugie w zestawieniu Renault. Dane na temat rynku nowych aut w maju opublikowało europejskie stowarzyszenie branży motoryzacyjnej ACEA (wyniki dotyczą krajów Unii Europejskiej oraz obszaru EFTA).
Za sukces BMW, jedyny spektakularny wzrost na liście, odpowiada premiera nowej serii 3, w wersji sedan i kombi (Touring), auto zaczęło być zamawiane na potęgę. BMW niedawno zaprezentowało także gigantycznego SUV-a X7 oraz kompaktową serię 1, nie mówiąc o zapowiedziach sportowych modeli w rodzaju M8.
A oto pełna lista najpopularniejszych marek samochodowych w Europie (dane za maj):
-
Volkswagen – 158 891 sztuk (-8,6%)
-
Renault – 98 878 (-10%)
-
Peugeot – 88 800 (+1,7%)
-
Ford – 84 490 (-4,5%)
-
Opel/Vauxhall – 82 573 (+1%)
-
BMW – 76 286 (+15%)
-
Mercedes-Benz – 76 111 (-0,5%)
-
Fiat – 73 847 (-4%)
-
Audi – 71 353 (-1,1%)
-
Skoda – 69 466 (+4,1%)
Źródło: IBRM Samar