Nowy 3-Touring Touring jest nieco większy niż jego poprzednik, ma długość 4709 mm, szerokość 1827 mm i wysokość 1470 mm. Rozstaw osi został również wydłużony o 41 mm do 2851 mm. Podobnie jak sedan, nowy Touring serii 3 ma ostry przód z agresywnymi reflektorami, dużymi kratkami nerek i poziomymi wlotami powietrza z przodu w kształcie litery T w modelach Sport Line i Luxury Line. Również relingi dachowe są standardem.
Wewnątrz nowy samochód standardowo wyposażony jest w nowo zaprojektowaną skórzaną kierownicę sportową. Właściciele nowego Touringa serii 3 będą powitani dodatkową przestrzenią na ramiona z przodu, lepszą przestrzenią dla wszystkich pasażerów i większą przestrzenią na nogi dla osób z tyłu. Inne ważne cechy samochodu to automatyczna klapa tylna i przestrzeń bagażowa o 112 mm szersza niż w poprzednim modelu. W sumie bagażnik może pomieścić 500 litrów, o 5 litrów więcej niż jego poprzednik. Pojemność ładunkowa wzrosła do 1510 litrów.
Trzy silniki benzynowe i trzy jednostki wysokoprężne będą dostępne dla serii 3 Touring, chociaż nie wszystkie rynki otrzymają każdy z tych zespołów napędowych.
Czterocylindrowe jednostki benzynowe będą miały moc 184 KM i 258 KM. Na szczycie znajdzie się sześciocylindrowy silnik o mocy 374 KM w BMW M340i xDrive Touring. Jeśli chodzi o silniki wysokoprężne, to mają moce 150 KM i 190 KM. A najmocniejszy jest motor 265 KM.
Niemiecki producent samochodów zapewnia, że nowy Touring serii 3 będzie znacznie bardziej sportowy niż jego poprzednik, częściowo dzięki niskiemu środkowi ciężkości i doskonałemu rozkładowi masy 50 na 50 proc. Sztywność karoserii samochodu wzrosła o około 25 procent, standardem są nowe amortyzatory, a klienci mogą wybrać zawieszenie M Sport, które obniża wysokość o 10 mm. Dostępne jest również zawieszenie Adaptive M z elektronicznie sterowanymi amortyzatorami, jak również hamulce M Sport z czterotłoczkowymi zaciskami na przedniej osi.
Premiera oficjalna auta 28 września 2019 roku.
Czytaj też:
Radiowozy BMW za mocne? Policjanci rozbili ich już 75