Tychy postoją dłużej. Dlaczego fabryka Fiata nie rusza?

Tychy postoją dłużej. Dlaczego fabryka Fiata nie rusza?

Fabryka w Tychach
Fabryka w Tychach Źródło: FCA
Fiat Chrysler Automobiles (FCA) poinformował, że fabryka w Tychach nie wróci do pracy do 17 maja. Przedłużono przestój o kolejny tydzień.

Zakład Fiata w Tychach zatrudnia 2,2 tys. pracowników. Przestój do 17 maja koncern FCA zapowiedział także w swoich innych europejskich zakładach.

„Dyrekcja FCA Poland SA informuje, że w następstwie wystąpienia COVID-19 zmuszona jest do kolejnego wydłużenia okresu tymczasowego zawieszenia działalności produkcyjnej. Tymczasowe zawieszenie będzie obowiązywać w okresie od 11 do 17 maja 2020 r”. – czytamy w komunikacie dyrekcji fabryki, skierowanym do jej pracowników.

Zakład w Tychach nie produkuje od połowy marca. Wydawało się, że wszystko wróci do normy pod koniec tego miesiąca. Potem przedłużano przestrój o kolejne tygodnie. Teraz do połowy maja.

Pracownikom zostanie udzielony zaległy urlop wypoczynkowy. Potem fabryka zaproponuje wykorzystanie urlopu bieżącego lub złoży inne propozycje. „W pozostałych przypadkach – jeżeli pracownik był gotów do wykonywania pracy – przysługiwać będzie wynagrodzenie za czas przestoju” – napisano w komunikacie FCA Poland w Tychach.

W Tychach pracuje cały czas niezbędny personel. „Personel ten pracować będzie w całkowitym poszanowaniu norm oraz rozporządzeń rządowych, stosując równocześnie wszelkie środki bezpieczeństwa i higieny wdrożone od samego początku wybuchu pandemii wirusa SARS-CoV-2” – zapewnia spółka.

Tyska fabryka FCA produkuje ponad 1000 samochodów dziennie. Przestój, dwumiesięczny, sprawi, że nie powstanie ok. 60 tys. samochodów. To jedne z najnowocześniejszych zakładów firmy na świecie.

Na razie do pracy wróciły polskie zakłady VolkswagenaToyoty, w ograniczonym zakresie. Stoją fabryki FCA, PSA (Opel) i Marelli.

Czytaj też:
Tak wyglądają opuszczone fabryki Volkswagena w Wielkopolsce
Czytaj też:
Kiedy ruszą polskie fabryki samochodów?