Zespół i usługi Electriphi zostaną zintegrowane z Ford Pro – nowym globalnym działem w ramach Forda. – Klienci biznesowi dodają pojazdy elektryczne do swoich flot, stąd chcą mieć możliwość ładowania aut w swoich bazach, aby mieć pewność, że są one zasilane i gotowe do pracy każdego dnia – powiedział Ted Cannis, dyrektor generalny Ford Pro. – Dzięki istniejącym zaawansowanym technologiom firmy Electriphi, portfolio pojazdów elektrycznych i usług Ford Pro, ułatwimy eksploatację klientom flotowym i będziemy w stanie zaoferować im jedno spójne rozwiązanie do ładowania aut – dodał.
Ładowanie to intratny biznes
Ford Pro szacuje, że do 2030 roku branża ładowania na w przystosowanych do tego zajezdniach wzrośnie do ponad 600 tys. pełnowymiarowych ciężarówek i furgonetek. Przejęcie Electriphi wspiera cel nowego działu, jakim jest uzyskanie ponad 1 miliarda dolarów przychodów z ładowania do 2030 roku.
Czemu służy przejęcie Electriphi?
Przejęcie Electriphi ma miejsce w chwili, gdy Ford przygotowuje się do wprowadzenia na rynek całkowicie elektrycznych wersji dwóch najpopularniejszych na świecie pojazdów użytkowych – furgonetki Transit i pickupa F-150. Ford rozpocznie dostawy modelu E-Transit do klientów jeszcze w tym roku, natomiast F-150 Lightning Pro będzie dostępny wiosną 2022 roku.
Umiejscowiony w Dolinie Krzemowej, zespół ponad 30 pracowników Electriphi opracował i wdrożył specjalnie zbudowaną platformę zarządzania flotą pojazdów elektrycznych i ładowaniem, która upraszcza elektryfikację floty, obniża koszty energii i śledzi kluczowe wskaźniki operacyjne, takie jak stan pojazdów w czasie rzeczywistym, dostępność ładowarek i niezbędne usługi serwisowe.
Platforma ładowania Electriphi uzupełni specjalnie zaprojektowane usługi ekosystemu ładowania dla klientów flotowych, w tym ładowanie w domu pracowników, ładowanie publiczne i rozwiązania e-telematyki.
Czytaj też:
Ford Mustang Mach-E GT: 3,7 sekundy do setki. Wiemy, kiedy auto będzie można zamówić