Akumulatory z aut jako magazyny energii. Przechowają prąd z elektrowni wiatrowych i fotowoltaiki

Akumulatory z aut jako magazyny energii. Przechowają prąd z elektrowni wiatrowych i fotowoltaiki

Akumulatory jako magazyny energii
Akumulatory jako magazyny energii Źródło: Toyota
Baterie z samochodów elektrycznych i hybrydowych pomogą przechować energię z odnawialnych źródeł. Toyota oraz Tokyo Electric Power Company Holdings stworzą wspólnie stacjonarny magazyn energii.

W dobie dążenia do redukcji emisji CO2 trzeba jak najefektywniej wykorzystywać odnawialne źródła energii. Elektrownie wiatrowe oraz farmy fotowoltaiczne są w stanie wytworzyć więcej prądu, niż jest w danej chwili potrzebne, dlatego kluczową rolę odegrają systemy magazynowania energii. Pozwolą przez długi czas przechowywać wytworzony prąd i udostępniać go w okresach niskiej produkcji, równoważąc w ten sposób obciążenia szczytowe.

Toyoty z napędem elektrycznym

Magazyn energii o pojemności 3 MWh

Opracowany przez Toyotę i TEPCO system magazynów energii ma pojemność 3 MWh oraz moc wyjściową 1 MW. Baterie z hybrydowych i elektrycznych Toyot zostały połączone z systemem zarządzania energią i innymi urządzeniami, między innymi po to, aby przetwarzać prąd stały w prąd zmienny, a tym samym móc zasilać urządzenia elektryczne. System został stworzony w oparciu o najwyższe standardy bezpieczeństwa.

Pierwszy magazyn już jesienią

Pierwszy stacjonarny magazyn energii Toyoty i TEPCO zostanie zainstalowany latem tego roku na farmie wiatrowej Eurus Tashirotai w pobliżu japońskiego miasta Kazura. Od jesieni rozpoczną się testy wydajności systemu oraz jego opłacalności ekonomicznej, w tym wykorzystania przez lokalną społeczność.

Akumulatory jako magazyny energii

Gospodarka obiegu zamkniętego

Toyota rozwija technologie bezpiecznych, wysokiej jakości, niedrogich i wydajnych baterii do pojazdów zelektryfikowanych, które potem będzie można użyć do innych celów. Magazyny energii wykorzystujące akumulatory z aut hybrydowych i elektrycznych wpisują się w założenia koncepcji gospodarki obiegu zamkniętego, która jest niesamowicie istotna w procesie redukcji emisji CO2 oraz do efektywnego wykorzystania surowców naturalnych.

Czytaj też:
Parlament Europejski przyjął nowe regulacje dotyczące baterii. Dotyczą także elektryków
Czytaj też:
Licznik Elektromobilności: w Polsce przybywa szybkich stacji ładowania

Źródło: Toyota