Nowe Cayenne zadebiutowało w 2023 roku. Teraz marka informuje o topowych wariantach obu aut (Cayenne jest dostępne jako SUV lub SUV-coupé), czyli wersjach Turbo E-Hybrid. Chodzi o napęd hybrydowy ładowany z gniazdka, czyli typu plug-in.
Co się zmieniło względem poprzednich wersji? Porsche poprawiło osiągi oraz zasięg w trybie elektrycznym. Silnik elektryczny o mocy 176 KM wspiera mocno zmodyfikowany 4,0-litrowy motor V8 z podwójnym turbodoładowaniem o mocy 599 KM. Połączone jednostki dostarczają teraz 739 KM i 950 Nm (systemowego) maksymalnego momentu obrotowego. To przekłada się na osiągi. Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,7 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 295 km/h.
Większy zasięg na prądzie, szybsze ładowanie
Jeśli chodzi o zasięg na prądzie, to dzięki pojemności zwiększonej do 25,9 kWh akumulator zainstalowany pod podłogą przestrzeni bagażowej umożliwia przejechanie do 82 km. Z kolei nowa ładowarka pokładowa AC o mocy 11 kW skraca czas ładowania przy wykorzystaniu ładowarki ściennej (wallboxa) lub stacji ładowania do mniej niż 2,5 godziny.
Oba nowe warianty Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid są standardowo wyposażone w adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne wykorzystujące nową technikę dwukomorową i dwuzaworową. Standardem w Cayenne Turbo E-Hybrid jest również Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus) z blokadą mechanizmu różnicowego. Opcjonalnie dostępne są układ Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC) i skrętna tylna oś.
Jak informuje Porsche, nowe Cayenne Turbo E-Hybrid korzysta z tych wszystkich nowości, które zostały wprowadzone przy liftingu modelu (na początku 2023 r.).Oto ich skrócona lista:
-
nowy kokpit z cyfrowym zestawem wskaźników w zakrzywionej formie,
-
przeprojektowana konsola środkowa,
-
opcjonalny ekran dla pasażera,
-
nowe reflektory LED HD Matrix.
Cayenne Turbo E-Hybrid Coupé z pakietem GT
Najmocniejsze Cayenne Turbo E-Hybrid, wyłącznie w wersji Coupé, można zamówić z pakietem GT. W nim na nowo zestrojono wszystkie układy podwozia i sterowania, w tym zawieszenie pneumatyczne. Nadwozie zostało obniżone o 10 mm. Zastosowano szersze opony. Układ kierowniczy ma bardziej dynamiczną charakterystykę, a standardem pakietu GT są hamulce Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB).
Cayenne Turbo E-Hybrid Coupé z pakietem GT przyspiesza do 100 km/h w 3,6 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 305 km/h.
Cennik topowych wersji
Ceny Cayenne Turbo E-Hybrid startują od 863 tys. zł. Ceny wersji Coupé zaczynają się od 880 tys. zł. Cayenne Turbo E-Hybrid z pakietem GT kosztuje od 1,021 mln zł.
Czytaj też:
Świętować to trzeba umieć. Nowe Porsche 911 S/T z pakietem Heritage DesignCzytaj też:
Puryzm z e-osiągami: nowe Porsche Vision 357 Speedster
Nowe Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid