Mazda MX-5 2024 nie straci statusu kultowego modelu. Nie dodano jej wagi ani akumulatorów, nie uczyniono z niej hybrydy, nawet miękkiej, ani tym bardziej elektryka.
Zmiany to wprowadzenie nowego trybu jazdy, nowych funkcji bezpieczeństwa i rozwiązań technologicznych oraz drobnych udoskonaleń stylistycznych. Są też nowe kolory nadwozia i miękkiego dachu.
Delikatne zmiany w wyglądzie
Z przodu Mazda MX-5 na 2024 rok zyskała reflektory LED, które łączą się ze światłami do jazdy dziennej. Tylne światła także zostały subtelnie przeprojektowane. Dostępny jest nowy kolor nadwozia Aero Grey. Miękki dach roadstera Mazdy jest teraz dostępny także w kolorze beżowym.
Siedzenia w kabinie obite są nowym materiałem, który zapobiega ślizganiu się podczas dynamicznej jazdy. Pozostałe udoskonalenia wnętrza obejmują bezramkowe lusterko wsteczne, zwiększony rozmiar i funkcjonalność 8,8-calowego wyświetlacza multimedialnego Mazda Connect nowej generacji z ekranem dotykowym dla Apple CarPlay i Android Auto, zaktualizowaną tablicę przyrządów kierowcy i dwa porty USB-C.
Nowy tryb jazdy
Nowy tryb jazdy układu Dynamic Stability Control (DSC) – Track daje kierowcy większą swobodę stosując kontrolę nadsterowności tylko w przypadku niebezpiecznego poślizgu, którego kierowca nie jest w stanie skorygować. Zaprojektowany z myślą o wielu kierowcach, którzy dopiero rozpoczynają swoją przygodę z jazdą po torach, system pozostawia kierowcy kontrolę, reagując dopiero, gdy jest to konieczne.
Uaktualnione bezpieczeństwo
Mazda dodała także dodatkowe funkcje bezpieczeństwa dla kierowców. Podstawowa wersja Prime-Line jest wyposażona w asystenta pasa ruchu, który pomaga utrzymać samochód pomiędzy wyznaczonymi liniami, inteligentną kontrolę prędkości, inteligentnego asystenta hamowania oraz zaktualizowany system rozpoznawania znaków drogowych, który jest teraz połączony z fabryczną nawigacją.
Polscy dealerzy Mazdy rozpoczną przyjmowanie zamówień na ten model w styczniu 2024 r., wówczas podane zostaną ceny auta na naszym rynku.
Czytaj też:
Elektryk czy auto spalinowe w wynajmie długoterminowym. Co się bardziej opłaca?Czytaj też:
Japońskie prężenie muskułów wygrała Mazda. Tym właśnie samochodem
Mazda MX-5 MY 2024