Ford Ranger to pickup, który dzięki napędowi na cztery koła umożliwia pracę w trudnym terenie. Oferowany jest w trzech wersjach kabin. Najpopularniejszą odmianą jest wersja z podwójną kabiną oferująca przestronne wnętrze i wygodne siedzenia w drugim rzędzie. Oferta obejmuje ponadto kabinę pojedynczą – z najdłuższą skrzynią ładunkową oraz kabinę przedłużoną z miejscem dla dodatkowych pasażerów.
Trzy rodzaje napędu
Samochód występuje na rynku z trzema silnikami. Podstawowym jest jednostka wysokoprężna i turbodoładowana o pojemności 2 litrów i mocy 170 KM. W ofercie znaleźć można silnik 2.0 EcoBlue BI-Turbo o mocy 205 KM. Topową jednostką jest wysokoprężny silnik V6 o objętości skokowej 3 litrów. Ranger dostępny jest zarówno z 6-biegową manualną skrzynią biegów, jak i dwoma rodzajami automatycznych przekładni – o 6 i 10 przełożeniach.
Teraz firma FC Autosystem Częstochowa – w oparciu o wersję z podwójną kabiną – przygotowała dla Ochotniczej Straży Pożarnej w Orońsku pierwszego Rangera nowej generacji przystosowanego do działań ratowniczo-pożarniczych.
Samochód został odpowiednio zmodyfikowany oraz wzmocniony. Zawieszenie tylnej osi zostało przystosowane do ciągłego obciążania zabudową i wyposażeniem – zastosowano zawieszenie pneumatyczne z automatyczną regulacją ciśnienia, aby utrzymać wysokość nadwozia oraz stabilność bez względu na obciążenie skrzyni.
Oświetlenie i osprzęt do pracy w trudnym terenie
Ranger został ponadto wyposażony w maszt oświetleniowy LED, który jest wysuwany automatycznie i pozwala na sterowanie głowicą w celu dokładnego oświetlenia miejsca działań. Kontener został wyposażony w podest roboczy i drabinkę ułatwiającą wejście, a skrytki na sprzęt zamykane są żaluzjami wodno- i pyłoszczelnymi z dostępem z trzech stron.
Pickup został ponadto wyposażony w dodatkowe oświetlenie uprzywilejowania i lampy LED, a ze względu na możliwość interwencji w trudnym terenie, zastosowano również potężną wyciągarkę.
Wkrótce strażackich Rangerów ma pojawić się więcej. Częstochowska firma zamierza przeprowadzić więcej modyfikacji fabrycznych aut.
Czytaj też:
Fabryczny tuning Forda Rangera Raptora. Jakie sterydy dostała terenówka?Czytaj też:
Ładowany z gniazdka. Nowy Ford Ranger Plug-in Hybrid ma własny generator prądu