Kompaktowe Audi z nowym rekordem. Nürburgring został pokonany przez RS 3

Kompaktowe Audi z nowym rekordem. Nürburgring został pokonany przez RS 3

Audi RS 3
Audi RS 3 Źródło: Audi
7:33,123 min: nowy przedprodukcyjny model Audi RS 3 z silnikiem o 5 cylindrach ustanawił rekord okrążenia Nürburgringu. Wyższe prędkości w zakrętach okazały się kluczem do sukcesu.

Frank Stippler za kierownicą przedprodukcyjnego, udoskonalonego Audi RS 3 ustanowił nowy rekord okrążenia na północnej pętli toru Nürburgring. Kierowca wyścigowy i rozwojowy Audi Sport uzyskał czas 7:33,123 min, bijając aktualny najszybszy czas okrążenia wśród aut tej klasy o ponad 5 sekund – i potwierdzając, że udoskonalony topowy model z serii A3 znów jest najszybszym samochodem kompaktowym na rynku.

Bardziej zwinne auto

Rekordowy czas to między innymi zasługa zoptymalizowanego zachowania na zakrętach. W rezultacie nowe Audi RS 3 mogło wykazać się swoją zwinnością jeszcze wcześniej i w bardziej kontrolowany sposób. Jak wyjaśnił Frank Stippler: – To był klucz do naszego sukcesu. Dzięki precyzyjnej konfiguracji, obejmującej wektorowanie momentu hamującego, nowe RS 3 jeszcze chętniej wchodzi w zakręty. Pozwala to na wcześniejsze i lepsze ustawienie samochodu pod kątem wyjścia z łuku. Efektem jest mniejszy kąt skrętu wymagany od wierzchołka do wyjścia z zakrętu, co prowadzi do mniejszego tarcia i umożliwia wcześniejsze przyspieszenie oraz uzyskanie większego pędu i wyższej prędkości przed kolejną prostą.

Audi RS 3

„Bazą” dla dynamiki jazdy jest współdziałanie rozdzielacza momentu obrotowego, który oferuje w pełni zmienny rozdział siły napędowej pomiędzy tylnymi kołami, oraz elektronicznej kontroli stabilizacji, selektywnej kontroli momentu obrotowego kół (wektorowanie momentu hamującego) i opcjonalnych amortyzatorów adaptacyjnego zawieszenia sportowego RS. Udoskonalony algorytm sprawia, że modułowy kontroler dynamiki samochodu z większą czułością łączy teraz dane ze wszystkich komponentów istotnych dla dynamiki poprzecznej.

5-cylindrowy silnik

Moc w dalszym ciągu zapewnia 5-cylindrowy silnik o mocy 400 KM i momencie obrotowym 500 Nm. W połączeniu z oponami Pirelli P Zero Trofeo R typu semislick, 19-calowym ceramicznym układem hamulcowym, sportowym zawieszeniem RS z adaptacyjną kontrolą tłumienia oraz zoptymalizowanym zestrojeniem podwozia jednostka 2.5 TFSI może teraz sprawniej napędzać RS 3 w zakrętach. Ma on głęboki dźwięk silnika, za który odpowiada charakterystyczna kolejność zapłonów: 1-2-4-5-3.

Udoskonalone seryjne Audi RS 3 będzie można zamawiać od końca sierpnia. U dealerów samochody będą dostępne od października.

Czytaj też:
Nowe Audi A3. Teraz także z mniejszymi (i tańszymi) silnikami
Czytaj też:
Nowe Audi S3. Zwinniejsza bestia o większej mocy

Opracował:
Źródło: Audi