W polskim konfiguratorze nowego Audi A3 pojawiły się trzy nowe opcje wyboru silnika. Auto można skonfigurować z dwoma nowymi silnikami TFSI o mocy 116 i 150 KM oraz jednym TDI o mocy 116 KM. Do obecnej gamy dołączy jeszcze wariant hybrydowy w drugiej połowie 2024 roku oraz silnik 40 TFSI quattro w pierwszej połowie przyszłego roku.
Odświeżony model Audi A3 pojawił się w marcu 2024 roku i początkowo był dostępny z dwoma silnikami oraz dwiema przekładniami do wyboru: wariant 35 TFSI z 1,5-litrowym silnikiem benzynowym o mocy 150 KM oraz wysokoprężna odmiana 35 TDI o mocy 150 KM.
Teraz do gamy dołączyły trzy kolejne wersje silnikowe, które są już dostępne do zamawiania. Auto można skonfigurować z silnikami 30 TDI o mocy 116 KM (85 kW) i manualną skrzynią 6-biegową, 30 TFSI o mocy 116 KM (85 kW) z manualną skrzynią 6-biegową lub S tronic oraz 35 TFSI o mocy 150 KM (110 kW) z manualną skrzynią 6-biegową.
Nowe silniki dostępne są zarówno w wersji Sportback, jak i Sedan. Pod koniec roku do gamy dołączy hybrydowy wariant typu plug-in oraz wersja 40 TFSI quattro na początku przyszłego roku.
Nowe A3 po zmianach
Odmienione Audi A3 zyskało bardziej dynamiczny wygląd. Sześciokątna, bezramkowa osłona Singleframe ma nowy design – została zauważalnie spłaszczona i poszerzona. Dominuje w przedniej części nadwozia i wspólnie z dużymi, kanciastymi bocznymi wlotami powietrza akcentuje sportowy styl kompaktowych modeli Audi. Wloty powietrza łączy charakterystyczny przedni spojler, który sprawia, że A3 wydaje się niższe.
Z tyłu widzimy zderzak z dyfuzorem. Częściowo inspirowane modelami RS, progresywne elementy stylistyczne wyglądają najlepiej w połączeniu z linią wyposażenia S line. Wygląd podkreślają nowe, metalizowane odcienie zielony District i czerwony Progressive. Lista opcji po raz pierwszy obejmuje matowe wykończenie w kolorze Daytona Grey.
Wizualnie wyostrzone jest również wnętrze. Wprowadzono tu szereg nowości – od wzornictwa dźwigni przekładni i otworów wentylacyjnych po dekoracyjne wstawki z tkaniny oraz nowe oświetlenie kabiny. Wzbogacono wyposażenie standardowe. Oprócz trójramiennej kierownicy obszytej skórą (kierownica wielofunkcyjna plus) seryjna specyfikacja obejmuje klimatyzację, pakiet oświetlenia Ambiente oraz środkowy podłokietnik z przodu.
Czytaj też:
Nowe Audi A3. Kompakt stał się bardziej premiumCzytaj też:
Nowe Audi S3. Zwinniejsza bestia o większej mocyCzytaj też:
Naprawdę jesteśmy aż tak bogaci? Polacy kupują więcej Porsche niż Citroenów
Nowe Audi A3