Rewolucja w Harleyu
Firma przedstawiła nową linie modułowych motocykli średnich o pojemnościach od 500 cm3 do 1250 cm3.
Obejmuje ona pierwszy w historii marki motocykl turystyczny Harley-Davidson™ Pan America™ 1250, Custom 1250 cm3 i Streetfighter o pojemności 975 cm3.
Harley-Davidson chce też opracować razem z partnerami w Azji małe motocykle o pojemności od 250cm3 - do 500 cm3. Tym segmentem firma chce zaatakować rynki Azjatyckie i Indyjskie. Konkurencja tam jest duża więc walka zapowiada się ciekawie.
Ostatnią z nowinek jest Harley-Davidson LiveWire, motocykl elektryczny, który ma być dostępny dla szerokiego grona odbiorców.
Nowości, nowości
Motocykle od HD mają to do siebie, że albo się je uwielbia albo omija z daleka. Zaprezentowane nowości pokazały że firma nie boi się bezkompromisowego podejścia do projektowania, czego przykładem jest Pan America 1250. Pierwszy motocykl turystyczny Harley-Davidson opracowany z myślą o podróżach. Debiut zaplanowano na 2020 r.
Do rodziny dołączy też Streetfighter o pojemności 975 cm3 należy do nowej linii średnich motocykli modułowych. Ciekawy jestem jak HD poradzi sobie ze sporą konkurencją w tym segmencie.
Ciekawostką jest też nowy Custom o muskularnej sylwetce i agresywnym minimalistycznym wyglądzie. Mi się podoba, choć nie ukrywam że gdzieś w gamie motocykli HD już podobny widziałem.
Na koniec nowości HD zaprezentował model LiveWire. O ile wcześniejsze konstrukcje to motocykle napędzane silnikami spalinowymi, ten jest w pełni elektryczny. Osobiście jestem ogromnie ciekawy jak będzie jeździł pierwszy elektryczny motocykl w historii HD. Na prezentację tego modelu poczekamy do 2019 r.
Odważne plany
Harley-Davidson odważnie chce wejść w nowe segmenty rynku. Jak na firmę która przyzwyczaiła swoich klientów do dość konserwatywnego podejścia do motocykli, zmiany które się dzieją w ostatnim czasie są rewolucyjne. Trzymam kciuki za poczynania i z niecierpliwością czekam na nowe konstrukcje.
P.S. Zaprezentowane zdjęcia przedstawiają prototypy, wersje produkcyjne mogą się różnić.