Zaskakujący ruch Porsche. Będzie ręczna skrzynia w 911

Zaskakujący ruch Porsche. Będzie ręczna skrzynia w 911

Porsche 911 Carrera Coupe i Porsche 911 Carrera Cabriolet
Porsche 911 Carrera Coupe i Porsche 911 Carrera Cabriolet Źródło: Porsche
Europa powoli zmienia się w Amerykę. Coraz mniej samochodów oferowanych jest z manualną skrzynią biegów. W limuzynach są tylko automaty, podobnie w autach sportowych. Tymczasem Porsche zdecydowało się wciąż zaproponować coś tradycjonalistom.

Wciąż nie wiadomo, ile będzie kosztować 911 w wersji z manualem. Wiadomo jednak, że pojawi się na rynku. Wybierających taką wersję nie będzie wielu, ale wielki szacunek dla Porsche za to, że się na taki ruch zdecydowało.

Porsche 911 Carrera Coupe i Porsche 911 Carrera Cabriolet

Manual Porsche 911 będzie 7-biegowy, z nadbiegiem wrzucanym analogicznie go „piątki”, tylko po prawej stronie. Skrzynia została dostosowana do nowego silnika, poddano ją delikatnym modyfikacjom. Urządzenie wyposażone jest w funkcję rev-match, czyli elektroniczne podtrzymywanie obrotów (tzw. międzygaz).

Porsche 911 Carrera Coupe i Porsche 911 Carrera Cabriolet

Mimo to nie jest tak szybka jak dwusprzęgłowa PDK. Z automatem 911 przyspiesza do 100 km/h w 3,4 sekundy, z manualem będzie w niecałe 4 sekundy. Różnica jest spora, na dodatek w PDK można zmieniać biegi manualnie (łopatkami), a jednak Porsche kłania się tym, którzy po prostu manual chcą mieć i tyle. Nasz klient nasz pan.

Porsche 911 Carrera Coupe i Porsche 911 Carrera Cabriolet

Premiera najnowszego Porsche 911 miała miejsce w ubiegłym roku. Prezentacja nowej wersji (992) zaczęła się od mocniejszych modeli Carrera S (z napędem na tył S i obie osie 4S), a potem przyszedł czas na Cabriolet (również jako Carrera S i 4S). Moc wynosi 450 KM. Po kilku miesiącach, do salonów trafiły podstawowe modele.

Te „zwykłe” modele ósmej generacji Porsche 911 nie są oczywiście tak zwykłe. Nowy samochód w bazowej wersji trafił na rynek z nadwoziami Coupé i Cabriolet, a jego trzylitrowy, sześciocylindrowy silnik typu bokser z doładowaniem biturbo generuje moc 385 KM. To o 65 KM mniej od aut oznaczonych jako S.

Carrera to podstawowy wariant 911, o 15 KM mocniejszy od poprzednika. Jak twierdzi Porsche, jego standardowe cechy i funkcje nie różnią się od tych w 911 Carrera S. A należą do nich: doskonale wykończone wnętrze z ekranem dotykowym o przekątnej 10,9 cala, łączność, systemy wspomagające, takie jak tryb Porsche Wet, który zapewnia bezpieczniejsze prowadzenie na mokrej nawierzchni. 911 Carrera ma za to mniejsze koła i hamulce o mniejszej średnicy oraz inne końcówki układu wydechowego.

Silnik, podwozie i hamulce podstawowej 911 zostały zaprojektowane z myślą o sportowej jeździe. 911 Carrera Coupé przyspiesza od 0-100 km/h w 4,2 s, osiągając prędkość maksymalną 293 km/h. Opcjonalny pakiet Sport Chrono pozwala „urwać” z czasu sprintu dodatkowe 0,2 s.

Czytaj też:
Historia Porsche 911 GT3

Źródło: Porsche