Czy Mata jest z przeróbki (inspiracji) jego dokonania zadowolony, tego nie wiemy. Pomysł wydaje się jednak ciekawy. Korzystając z ogromnej popularności utworu i nakręconego doń teledysku, taksówkarze z Free Now postanowili nagrać swoją wersję, by zwrócić uwagę na poważny problem. Otóż zaledwie 40 proc. pasażerów zapina pasy w taksówkach, siedząc na tylnej kanapie. Tymczasem pasy – to dane policji – zwiększają szanse przeżycia w wypadku dwukrotnie.
W kampanii Free Now zachęca do udostępniania zdjęć w zapiętych pasach podczas jazdy taksówką na portalach społecznościowych. Nagrodą dla pasażerów mają być zniżki na przejazdy.
W „Pasointeligencja” taksówkarze rapują o zapinaniu pasów bezpieczeństwa. „Mój zimo pasażer na tylnej kanapie wyskoczył na chwilę, a mógł wyskoczyć́ na zawsze / przez przednią szybę̨ lecisz na ryjek, jak się̨ tutaj mordeczko nie zapniesz” – słuchamy w piosence.
„Problem niezapinania pasów dotyczy zwłaszcza pasażerów jeżdżących taksówką na krótkich dystansach lub w wracających z imprezy w większej grupie” – mówi Krzysztof Urban z Free Now.
Akcji firmy partneruje Fundacja Krzysztofa Hołowczyca „Kierowca Bezpieczny”. Kampanię i teledysk wymyśliła agencja Cut The Mustard, a reżyserem nowego teledysku został Maciej Kwaśniewski.
Oryginalna „Patointeligencja” Maty ma ponad 13 milionów wyświetleń na YouTube, utwór trafił tam 11 grudnia 2019 roku.
Czytaj też:
„Patointeligencja” króluje w serwisie YouTube ale wzbudza skrajne emocje. Kim jest Mata?Czytaj też:
Terlikowski komentuje „Patointeligencję”. „W moim liceum chlało się wódę i ciąże też były”