Ciekawego podsumowania dokonał Instytut Badania Rynku Motoryzacyjnego Samar. Eksperci policzyli, ile aut za pół miliona zł zostało zarejestrowanych w Polsce przez cały 2019 rok. Okazuje się, że ta liczba to 3434 samochody.
W rzeczywistości mogło być ich nawet więcej, bo analitycy z Samaru wzięli pod uwagę auta, których wyjściowa cena wynosiła 450 tys. zł, zakładając, że dodatkowe wyposażenie to co najmniej 10 proc. Tymczasem w autach premium dodatkowe wyposażenie się kosztuje czasami nawet 30-50 proc. ceny wyjściowej.
Zostawiając te dywagacje na boku, tak wygląda podsumowanie najdroższych kupionych przez rok aut. Najwięcej sprzedał ich Mercedes, na drugim miejscu BMW, a na trzecim Porsche.
-
Mercedes – 1118 szt.
-
BMW – 972 szt.
-
Porsche – 561 szt.
-
Land Rover – 296 szt.
-
Lexus – 106 szt.
-
Audi – 90 szt.
-
Bentley – 53 szt.
-
Lamborghini – 46 szt.
-
Maserati – 40 szt.
-
Ferrari – 35 szt.
-
Jeep – 27 szt.
-
Nissan – 20 szt.
-
Jaguar – 17 szt.
-
Tesla – 15 szt.
-
McLaren – 12 szt.
-
Rolls-Royce – 12 szt.
-
Aston Martin – 9 szt.
-
Volvo – 3 szt.
-
Volkswagen – 1 szt.
-
Alfa Romeo – 1 szt.
Jakie modele samochodów za 500k+ kupowaliśmy najchętniej? Liderem rankingu jest Klasa S, która wyprzedziła BMW serii 7. Na trzecim miejscu znalazł się Mercedes Klasy G.
-
Mercedes S – 525 szt.
-
BMW 7 – 388 szt.
-
Mercedes G – 259 szt.
-
Porsche Panamera – 245 szt.
-
BMW 8 – 210 szt.
-
Range Rover – 204 szt.
-
BMW X7 – 200 szt.
-
Mercedes AMG GT – 176 szt.
-
Porsche 911 – 158 szt.
-
Porsche Cayenne – 122 szt.
Czytaj też:
Jakie drogie samochody Polacy najchętniej kupowali w 2019 roku?