Poseł Platformy Obywatelskiej Aleksander Miszalski złożył interpelację w sprawie danych statystycznych dotyczących liczby oraz kosztów poniesionych wskutek zaistnienia incydentów drogowych, do których doszło na przestrzeni ostatnich 4 lat przy wykonywaniu obowiązków służbowych przez funkcjonariuszy SOP oraz BOR.
Politykowi opozycji w imieniu Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji odpowiedział wiceszef resortu Maciej Wąsik. Na podstawie danych można wyciągnąć wniosek, że liczba zdarzeń drogowych z udziałem funkcjonariuszy BOR, a obecnie SOP, z roku na rok jest coraz większa.
Liczba zdarzeń drogowych (zdarzenia drogowe obejmują kolizje, wypadki oraz tzw. inne zdarzenia - red.) z udziałem pojazdów Biura Ochrony Rządu (BOR) i następnie SOP wynosiła:
- w 2016 r. 25 (z czego w 11 przypadkach winę za ich spowodowanie ponosili kierowcy BOR)
- w 2017 r. - 34 (w tym 18 zdarzeń spowodowanych przez kierowców BOR)
- w 2018 r. - 35 (w tym 16 zdarzeń spowodowanych przez kierowców SOP)
- w 2019 r. - 74 (w tym 43 zdarzenia spowodowane przez kierowców SOP)
Rosły także koszty napraw. W związku z naprawą pojazdów BOR/SOP uczestniczących w zdarzeniach drogowych formacja poniosła następujące koszty (pozostałe koszty napraw pozostawały po stronie sprawców):
- w 2016 r. - 77 490,28 zł
- w 2017 r. - 8 609,56 zł
- w 2018 r. - 178 404,95 zł
-
w 2019 r. - 22 116,80 zł
Czytaj też:
Kierowcy SOP będą jeździć lepiej? Przynajmniej spróbują się tego nauczyć