Kolejny gigant zmienia logo. Koniec epoki 3D

Kolejny gigant zmienia logo. Koniec epoki 3D

Nowe logo Toyoty
Nowe logo ToyotyŹródło:Toyota
Toyota Motor Europe wprowadza nowe logo marki oraz nową identyfikację graficzną. Wdrożenie nowej identyfikacji graficznej Toyoty nastąpi wraz z premierą nowego Yarisa.

Swoje znaki z trójwymiarowych na prostsze, dwuwymiarowe, zmienili już inni: Volkswagen, BMW, Nissan. Teraz z ozdobników zrezygnowała Toyota.

Toyota Motor Europe wprowadza nową identyfikację wizualną, w tym nową wersję logotypu firmy oraz czcionki i typografii. W ten sposób Toyota sygnalizuje transformację z producenta samochodów w dostawcę szeroko rozumianej mobilności. „Nowy design został opracowany z myślą o coraz bardziej różnorodnych klientach, których Toyota pozyskuje w związku z nieustannym poszerzaniem zakresu produktów i usług mobilnych. Identyfikacja wizualna pozwala zachować spójność zarówno na wszelkiego rodzaju ekranach i urządzeniach mobilnych, jak i na fizycznych przedmiotach i płaszczyznach” – głosi komunikat Toyoty.

Projekt wizualny Toyoty wprowadzany w Europie opiera się na czterech podstawowych zasadach. Są to: patrzenie w przyszłość, synchronizacja z urządzeniami mobilnymi, wrażenia klasy premium oraz spójność dla wszystkich działów, jednostek biznesowych i submarek.

Czytaj też:
Zapamiętajcie tę nazwę. To nowy koncern motoryzacyjny, czwarty na świecie

Nowe logo marki Toyota otrzymuje dwuwymiarowy design pozbawiony znaku słownego „Toyota”. Utrzymanie nazwy marki w logotypie nie jest konieczne, ponieważ emblemat Toyoty jest dobrze znany w całej Europie – uważa firma. Nowe logo jest proste, przejrzyste i nowoczesne. Zostało przystosowane do przestrzeni cyfrowej, a jednocześnie wygląda równie efektownie w świecie fizycznym.

Nowe logo będzie stosowane we wszystkich formach komunikacji, zaś obecny emblemat nadal będzie montowany na samochodach. Toyota utrzyma dotychczasową identyfikację graficzną stacji dealerskich w Europie. Zostanie ona jednak zweryfikowana z myślą o nowej strategii dla sieci dealerskiej Toyoty na 2025 rok.

Wprowadzany właśnie do użytku projekt wizualny obejmuje nową unikalną typografię oraz specjalnie opracowaną czcionkę Toyota Type, przystosowaną do wszelkich możliwych zastosowań on-line i w druku. To ułatwi rozwój marki w internecie oraz budowę systemu sprzedaży on-line na europejskim rynku.

Toyota wprowadza zmiany w nazwach niektórych jednostek biznesowych. Toyota Insurance Management otrzymuje nazwę Toyota Insurance Services, która jest lepiej dostosowana do wciąż rozwijających się usług internetowych i mobilnych. Program sprzedaży samochodów używanych Toyota Plus zmienia nazwę na Toyota Approved Used.

Czytaj też:
Volkswagen zmienia logo. Czarny kolor zamiast niebieskiego
Czytaj też:
Znasz tę literkę? Będzie budzić większe emocje

Nowe logo Toyoty
Źródło: Toyota