Mitsubishi Eclipse Cross PHEV stanie się technologicznym okrętem flagowym marki w Europie, korzystającym z hybrydowego układu napędowego plug-in, opartego na architekturze pojazdu elektrycznego EV, dwusilnikowego układu Twin Motor 4WD oraz będącego wizytówką marki systemu Super-All Wheel Control (S-AWC).
Od momentu wprowadzenia na rynek pod koniec roku 2017, w Europie zostało sprzedanych 66 390 egzemplarzy Eclipse Cross.
Mitsubishi Eclipse Cross PHEV będzie sukcesywnie wprowadzany od wczesnej wiosny 2021 r. na wybranych rynkach europejskich w zależności od lokalnego popytu i potencjału. Polski debiut tego modelu jest w tej chwili planowany.
Odświeżony wygląd w środku i na zewnątrz
Zmodyfikowany model Mitsubishi Eclipse Cross charakteryzuje się istotnymi udoskonaleniami stylistycznymi. Przednia części nadwozia, to rozwinięta wersja charakterystycznej dla Mitsubishi koncepcji projektowania Dynamic Shield. Nowy zderzak chroniący przód samochodu i odświeżony układ świateł stanowią dopełnienie tej koncepcji.
Z tyłu przeprojektowano szybę i drzwi bagażnika, uzyskując w efekcie lepszą widoczność do tyłu, a także podkreślające charakterystyczną stylizację. Przestrzenne światła tylne rozciągające się do góry i w kierunku osi samochodu podkreślają nowy wygląd, nadając tylnej partii samochodu optycznej szerokości. Nowe drzwi bagażnika wyróżniają się ostro zarysowaną sześciokątną formą przypominającą charakterystyczny dla Mitsubishi kształt koła zapasowego mocowanego na klapie bagażnika.
Wewnątrz jest nowe czarne wykończenie wnętrza z akcentami w kolorze srebrnym i jasno szare skórzane siedzenia. Nowy 8-calowy wyświetlacz systemu audio połączonego ze smartfonem (SDA) jest dostępny w standardzie. Ekran został przesunięty w stronę kierowcy i przedniego pasażera w celu ułatwienia obsługi, dodano też pokrętła regulacji głośności i strojenia celem łatwiejszego wykonywania podstawowych regulacji. Pad dotykowy został usunięty, aby zapewnić więcej miejsca na konsoli centralnej.
Napęd SUV-a ładowanego z gniazdka
W Mitsubishi Eclipse Cross PHEV system automatycznie wybiera jeden z trzech trybów jazdy, aby dostosować go do różnych warunków: EV (napęd elektryczny), Series Hybrid (napęd hybrydowy szeregowy) lub Parallel Hybrid (napęd hybrydowy równoległy). Akumulator trakcyjny może być również wykorzystywany jako źródło energii elektrycznej do celów rekreacyjnych na świeżym powietrzu lub w sytuacjach awaryjnych, ponieważ dostarcza do 1500 watów mocy z gniazdka pokładowego. Gdy pojazd jest w pełni naładowany i zatankowany, może dostarczać energię dla potrzeb typowego gospodarstwa domowego przez okres do 10 dni poprzez system Vehicle-to-Home.
Czytaj też:
ASX w limitowanej wersji. Pod maską wolnossąca benzyna
Mitsubishi Eclipse Cross PHEV