Nowe BMW M5 CS: co za moc!

Nowe BMW M5 CS: co za moc!

BMW M5 CS
BMW M5 CS Źródło: IBRM Samar, BMW
Wiosną na rynek wejdzie najmocniejszy jak dotąd model w całej historii firmy BMW M GmbH. Czteromiejscowe M5 CS napędzane jest silnikiem V8, który rozwija moc 635 KM, czyli o 10 koni mechanicznych więcej niż wariant M5 Competition.

Sercem wersji BMW M5 CS jest 4,4-litrowy silnik V8, który rozwija moc 635 koni mechanicznych oraz do 750 Nm momentu obrotowego w przedziale 1800-5950 obr./min. Wyposażenie standardowe obejmuje ośmiostopniową skrzynię M Steptronic z układem Drivelogic oraz napęd na wszystkie koła z trybem 2WD do jazdy na samym napędzie tylnym.

Nowe M5 CS: 3 sekundy do setki

Jak wynika z danych fabrycznych, samochód zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie trzy sekundy, zaś strzałka prędkościomierza dochodzi do 200 km/h po upływie 10,4 sekundy od startu. Prędkość maksymalna została przez konstruktorów ograniczona do 305 km/h, jak pisze IBRM Samar.

Maska silnika, przedni splitter, lusterka zewnętrzne oraz spojler i dyfuzor tylny, jak również osłona silnika M Power i tłumik wlotu powietrza, są wykonane z tworzywa sztucznego, wzmocnionego włóknem węglowym (CFRP), z częściowo widoczną strukturą włókien.

Drobiazgi, które zmieniły auto

Na uwagę zasługują takie akcenty stylistyki nadwozia jak obramowanie atrapy chłodnicy w kolorze złotobrązowym oraz elementy świetlne w kształcie litery „L”, które świecą na żółto zamiast na biało. Układ wydechowy standardowo wykonany jest ze stali szlachetnej i ma cztery końcówki, a zaciski hamulców węglowo-ceramicznych polakierowano na czerwono (wykończenie w kolorze złotym dostępne jest na życzenie).

Czytaj też:
Kobiecy Samochód Roku 2021. Są finaliści konkursu

Galeria:
BMW M5 CS
Źródło: IBRM Samar, BMW