Jest nowy Ford Ranger. Co nowego w popularnym pick-upie?

Jest nowy Ford Ranger. Co nowego w popularnym pick-upie?

Ford Ranger
Ford RangerŹródło:Ford
Ford pokazał nowego Rangera. Wg firmy to najbardziej przemyślany i wszechstronny Ranger w historii modelu.

Listy zapisów na Rangera nowej generacji zostaną otwarte w Europie pod koniec 2022 roku, a dostawa do klientów nastąpi na początku 2023 roku. Ranger obecnej generacji jest liderem segmentu pick-upów w Europie i niedawno, we wrześniu, ustanowił nowy rekord sprzedaży – 45 539 sztuk, z udziałem w rynku wynoszącym 39,9 procent, za okres roku do roku.

Projekt Rangera nowej generacji prowadziło Centrum Rozwojowe Produktów Forda w Australii. Międzynarodowy team projektantów i inżynierów współpracował z zespołami z całego świata, aby wprowadzić najnowsze technologie Forda, walory użytkowe i rozwiązania podnoszące bezpieczeństwo, ale także zaprojektować i przetestować Rangera zgodnie z rygorystycznymi standardami.

Nowy wygląd, nowe możliwości

Ford spędził dużo czasu z właścicielami na całym świecie, przeprowadzając ponad 5000 wywiadów i dziesiątki konsultacji, aby zrozumieć, jak użytkownicy korzystają ze swoich pick-upów i czego oczekują od nowego Rangera.

Ranger nowej generacji jest wizualnie odważny, z nadwoziem prezentującym się muskularnie. W projekcie na pierwszy rzut oka dostrzega się z przodu nową osłonę chłodnicy i reflektory w kształcie litery C. Linia przewężenia łączy się na bokach z odważniej ukształtowanymi nadkolami. Po raz pierwszy Ford Ranger oferuje matrycowe reflektory diodowe. Światła tylne zostały zaprojektowane w harmonii z sygnaturą świetlną, którą wykorzystano w reflektorach z przodu. We wnętrzu kabiny, przypominającej samochód osobowy, zastosowano wysokiej jakości, miękkie w dotyku materiały oraz centralny wertykalny ekran dotykowy z systemem łączności i rozrywki SYNC 4.

Pod nowym nadwoziem kryje się zmodernizowane podwozie o rozstawie osi dłuższym o 50 mm i rozstawie kół szerszym o 50 mm niż w poprzednim Rangerze. Konstrukcja przodu Rangera zapewnia więcej miejsca w komorze silnika dla nowej jednostki napędowej V6 i jest gotowa na ewentualne przyjęcie innych technologii napędowych w przyszłości. Przód pick-upa jest bardziej otwarty, aby umożliwić większy przepływ powietrza do chłodnicy, co pomaga utrzymać niską temperaturę pracy podczas holowania lub przewożenia ciężkich ładunków.

Nowe opcje układów napędowych

Klienci chcieli mieć możliwość wyboru większej mocy i momentu obrotowego, przydatnych podczas holowania ciężkich przyczep i ekstremalnego off-roadu, zespół dodał więc do oferty 3,0-litrowy turbodiesel V6 Forda, dopracowany specjalnie dla Rangera. Jest to jedna z trzech opcji silników turbodoładowanych dostępnych w momencie wprowadzenia na rynek.

Kolejna generacja Rangera będzie również dostępna w wersjach z dwulitrowymi, rzędowymi, czterocylindrowymi silnikami Diesla z jedną turbosprężarką oraz Bi Turbo. Podstawowy silnik jest dostępny w dwóch różnych wersjach napędu, dopasowanych pod względem mocy, momentu obrotowego i oszczędności, do potrzeb właścicieli małych firm lub flot pojazdów użytkowych. Silnik Bi Turbo to bardziej wyrafinowana, sportowa odmiana dla klientów, którzy chcą mieć więcej mocy.

Poprawione właściwości jezdne i prowadzenie

Inżynierowie przesunęli przednią oś o 50 mm do przodu, aby uzyskać lepszy kąt natarcia, oraz zwiększyli rozstaw kół, by podnieść sprawność na bezdrożach, co w obu przypadkach poprawia wrażenia z jazdy w terenie. Przesunięto również amortyzatory tylnego zawieszenia poza szyny ramy, co wpływa na komfort kierowcy i pasażerów, zarówno podczas jazdy po utwardzonej drodze, jak i w terenie, bez względu na to, czy przewożony jest ciężki ładunek, czy po prostu w kabinie jest komplet pasażerów.

Klienci będą mieli do wyboru dwa systemy napędu na cztery koła – z elektronicznym załączaniem obu osi w trakcie jazdy lub nowy, zaawansowany system stałego napędu na cztery koła z trybem „ustaw i zapomnij”, zaprojektowany z myślą o zapewnieniu wysokiej sprawności w wymagających tego sytuacjach. Wszelkie akcje wyciągania samochodu w ciężkim terenie ułatwiają podwójne haki widoczne w przednim zderzaku.

Wyposażenie wnętrza zorientowane na klienta

Sercem komunikacji w Rangerze jest duży, 10,1-calowy lub 12-calowy ekran dotykowy na konsoli środkowej. Stanowi on uzupełnienie w pełni cyfrowego kokpitu i jest wyposażony w najnowszy system Forda SYNC 4, który może być obsługiwany z pomocą poleceń głosowych, sterujących systemami komunikacji, rozrywki i informacji. Ponadto, montowany fabrycznie modem FordPass Connect, umożliwia komunikację ze światem w podróży po połączeniu z aplikacją FordPass, dzięki czemu klienci mogą pozostać w zasięgu poza swoim domem.

Wyświetlacz współpracuje również z systemem kamer 360 stopni, który ułatwia parkowanie w ciasnych miejskich przestrzeniach lub pomaga pokonywać trudny teren podczas jazd przeprawowych. Ponadto, klienci mogą z poziomu ekranu dotykowego lub aplikacji FordPass sterować nowym systemem strefowego oświetlenia zewnętrznego Rangera, co oznacza, że nie muszą pracować, ani biwakować po ciemku. Dzięki wbudowanemu modemowi FordPass Connect systemy Rangera są również przystosowane do przyjmowania w przyszłości bezprzewodowych aktualizacji oprogramowania Ford Power-Up.

Akcesoria, które pomogą nadać Rangerowi indywidualny charakter

Klienci będą mogli spersonalizować Rangera nowej generacji już od momentu jego wejścia do sprzedaży, korzystając z gamy ponad 150 w pełni fabrycznych akcesoriów, poszerzających funkcje pojazdu w trzech obszarach użytkowania: do jazdy po mieście, pracy i rekreacji. Wśród akcesoriów znajdują się również dodatki opracowane we współpracy z ikoną światowego off-roadu, firmą ARB 4×4 Accessories.

Współpraca ARB 4×4 Accessories i Forda będzie początkowo rozwijana na wybranych rynkach. Ranger nowej generacji będzie produkowany w zakładach Forda w Tajlandii i RPA od 2022 roku. Inne lokalizacje zostaną ogłoszone w późniejszym terminie.

Czytaj też:
Ford F-150 Lightning. Elektryczna wersja najpopularniejszego pick-upa świata już w produkcji

Galeria:
Ford Ranger
Źródło: Ford