Elektryczna limuzyna o wysokich osiągach z napędem akumulatorowo-elektrycznym bazuje na platformie Mercedesa dla zasilanych prądem samochodów klasy wyższej oraz luksusowej (EVA2).
Zmiany w układzie napędowym, zawieszeniu, hamulcach i oprawie dźwiękowej pozwalają uzyskać charakterystyczne dla marki osiągi oraz prowadzenie – także w przypadku modeli z napędem w pełni elektrycznym. Sportowy charakter EQE 53 4Matic+ podkreśla design jego nadwozia i wnętrza.
Sportowe osiągi jak w każdym AMG
Zorientowana na osiągi koncepcja napędu z silnikami elektrycznymi na przedniej i na tylnej osi zapewnia moc do 505 kW (687 KM) i maksymalny moment obrotowy o wartości 1000 Nm (w każdym przypadku z pakietem AMG Dynamic Plus). Auto ma standardowy, w pełni zmienny napęd na wszystkie koła. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 3,3 s, a prędkość maksymalna wynosi 240 km/h (dane w przypadku wyboru pakietu AMG Dynamic Plus).
Mercedes-AMG EQE 53 4Matic+. Wyposażenie standardowe
Standardowe wyposażenie EQE 53 4Matic+ obejmuje 20-calowe obręcze kół AMG z lekkich stopów, z pięcioma podwójnymi ramionami, pneumatyczne zawieszenie AMG Ride Control+ z adaptacyjną regulacją tłumienia oraz aktywną tylną oś skrętną. Wyposażenie uzupełniają reflektory Digital Light ze specyficzną dla AMG funkcją projekcji, AMG Sound Experience i fotele AMG pokryte tapicerką z syntetycznej skóry Artico i mikrofibry Microut z czerwonymi przeszyciami. Fabrycznie na pokładzie znajduje się również kierownica AMG Performance obszyta perforowaną w obszarze chwytu skórą nappa z charakterystycznymi przyciskami AMG. Do wyboru jednego z kilku poziomów rekuperacji służą aluminiowe łopatki w kolorze srebrnym.
EQE 53 4Matic+. Wyposażenie opcjonalne
Opcjonalne dodatki umożliwiają indywidualizację EQE 53 4Matic+. Wśród nich są: lakiery Manufaktur (6279-14 293 zł), 21-calowe obręcze kół AMG z lekkich stopów (od 4594 zł), pakiet AMG Night z czarnymi dodatkami karoserii (2859 zł), nagłośnienie przestrzenne Burmester 3D (3726 zł), tapicerka ze skóry nappa (11 587 zł) czy hiperekran MBUX Hyperscreen (36 752 zł).
W zakresie dynamiki jazdy są to m.in. ceramiczny układ hamulcowy AMG (21 439 zł; tylko z 21-calowymi felgami) oraz pakiet AMG Dynamic Plus (20 418 zł). Ten ostatni oferuje wyższe moc i wyższy moment obrotowy, funkcję wyścigowego ruszania Race Start, prędkość maksymalną zwiększoną do 240 km/h oraz tryb „Performance” AMG Sound Experience.
Czytaj też:
408 koni od AMG. Można już zamawiać podrasowaną C Klasę
Mercedes-AMG EQE 53 4Matic+