10 samochodów rozbitych przez Euro NCAP. Doskonałe wyniki Chińczyków

10 samochodów rozbitych przez Euro NCAP. Doskonałe wyniki Chińczyków

Test Mobilize Limo Euro NCAP
Test Mobilize Limo Euro NCAP Źródło:Euro NCAP
Europejska organizacja przeprowadzająca testy zderzeniowe i przyznająca gwiazdki – Euro NCAP –dokonała kolejnych zniszczeń. W dobrej wierze oczywiście. Oto wyniki.

Z 10 zbadanych aut po 5 gwiazdek dostało aż 8 samochodów. Jeśli jednak przyjrzymy się konkretnym wskaźnikom, okazuje się, że różnice są spore. Doskonale poradziły sobie auta chińskie, którym stereotypowo przypisuje się mniejsze bezpieczeństwo. Okazuje się, że to nieprawda.

Dwa auta, Citroën C5 X i Mobilize Limo, dostały po 4 gwiazdki. A oto wszystkie wyniki i szczegółowe opisy.

Mobilize Limo

Wynik ogólny: 4 

  • Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 80 proc.
  • Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 75 proc.
  • Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 69 proc.
  • Systemy wsparcia: 71 proc.

Citroën C5 X

Wynik ogólny: 4 

  • Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 82 proc.
  • Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 87 proc.
  • Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 69 proc.
  • Systemy wsparcia: 66 proc.

Volkswagen Golf

Wynik ogólny: 5 

  • Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 88 proc.
  • Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 87 proc.
  • Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 74 proc.
  • Systemy wsparcia: 82 proc.

Seat Arona

Wynik ogólny: 5 

  • Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 83 proc.
  • Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 83 proc.
  • Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 65 proc.
  • Systemy wsparcia: 70 proc.

Seat Ibiza

Wynik ogólny: 5 

  • Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 88 proc.
  • Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 81 proc.
  • Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 79 proc.
  • Systemy wsparcia: 92 proc.

BMW Serii 2 Active Tourer

Wynik ogólny: 5 

  • Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 83 proc.
  • Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 82 proc.
  • Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 66 proc.
  • Systemy wsparcia: 70 proc.

BMW X1

Wynik ogólny: 5 

  • Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 86 proc.
  • Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 89 proc.
  • Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 76 proc.
  • Systemy wsparcia: 92 proc.

Mazda CX-60

Wynik ogólny: 5 

  • Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 88 proc.
  • Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 91 proc.
  • Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 89 proc.
  • Systemy wsparcia: 76 proc.

BYD Atto 3 

Wynik ogólny: 5 

  • Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 91 proc.
  • Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 89 proc.
  • Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 69 proc.
  • Systemy wsparcia: 74 proc.

Mercedes-EQ EQE

Wynik ogólny: 5 

  • Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 95 proc.
  • Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 91 proc.
  • Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 83 proc.
  • Systemy wsparcia: 81 proc.

Czytaj też:
Euro NCAP rozbiło 5 aut. Jak wypadła Tesla i chińskie nowości w Europie?
Czytaj też:
Elektryk z Hiszpanii oceniony przez Euro NCAP. Ile dostał gwiazdek?

Źródło: Euro NCAP