Większość właścicieli elektryków w Polsce ładuje auta tylko w miejscu zamieszkania

Większość właścicieli elektryków w Polsce ładuje auta tylko w miejscu zamieszkania

Volkswagen ID.5 Pro Performance
Volkswagen ID.5 Pro Performance Źródło: Kamil Dąbrowski
Marka Volkswagen postanowiła zbadać, jak jej elektryczne modele z linii ID. są ładowane przez ich polskich właścicieli. Wyniki ankiety dają obraz sytuacji dla przekroju samochodów zasilanych prądem.

Niemal 2/3 użytkowników modeli ID. deklaruje, że ładuje swoje samochody tylko w miejscu zamieszkania – wynika z badania przeprowadzonego przez Volkswagena w Polsce. Natomiast 7 procent ankietowanych korzysta wyłącznie z ładowarek poza domem. Pozostali stosują mieszany model uzupełniania energii w bateriach.

Światowi producenci samochodów stopniowo przechodzą na oferowanie napędów wyłącznie elektrycznych. Europejskie Stowarzyszenie Producentów Samochodów (ACEA) podało, że w II kwartale 2022 r. co dziesiąty samochód nowo rejestrowany w krajach Unii Europejskiej był w pełni elektryczny. Według branżowego rankingu za rok 2021, Volkswagen zajął drugie miejsce pod względem liczby sprzedanych aut elektrycznych w Europie. W związku z tym marka Volkswagen postanowiła zadać kilka pytań użytkownikom elektrycznych modeli ID., dotyczących sposobu użytkowania pojazdów. Jednym z tematów było miejsce ładowania auta.

Większość badanych ładuje swoje ID. w domu

Wyniki ankiety wśród właścicieli elektrycznych Volkswagenów ID. w naszym kraju pokazały, że niemal 2/3 badanych (64 procent) ładuje swoje auta tylko w miejscu zamieszkania. 29 procent ankietowanych stosuje kilka rodzajów modelu „hybrydowego”, czyli z różną częstotliwością ładuje zarówno w domu, jak i na publicznych stacjach ładowania. Zaledwie 7 procent ankietowanych zadeklarowało, że w ogóle nie uzupełnia baterii swojego elektrycznego Volkswagena tam, gdzie mieszka.

Ładowanie samochodu

A jak ładują auta właściciele innych elektryków?

Jak wyglądają właściciele elektrycznych Volkswagenów na tle innych użytkowników aut na prąd? Porównaliśmy odpowiedzi właścicieli elektrycznych Volkswagenów z badaniem, które InsightOut Lab, EV Klub Polska i Volkswagen przeprowadzili wśród użytkowników elektryków bez względu na markę pojazdu. Wprawdzie pytania w obu badaniach nie były identyczne, ale odpowiedzi pozwalają określić w przybliżeniu, jak na tle wszystkich kierowców aut elektrycznych wypadają właściciele aut marki Volkswagen. Wygląda na to, że właściciele Volkswagenów ID. rzadziej niż kierowcy pojazdów elektrycznych innych marek ładują auta poza miejscem zamieszkania. We wspomnianym badaniu na członkach EV Klubu 10 procent z nich zadeklarowało, że wyłącznie lub prawie wyłącznie ładuje swój samochód na publicznie dostępnych stacjach (a więc poza miejscem zamieszkania). Dwóch na pięciu członków EV Klubu robiło to regularnie, a dla 46 procent były to sporadyczne, kilkukrotne okazje. Tylko 4 procent badanych odpowiedziało, że nigdy nie korzystało z publicznych stacji ładowania.

Czytaj też:
Volkswagen ID.5. Sylwetkę ma dla oka, a technologie dla wzorowego komfortu
Czytaj też:
Znak czasów od Volkswagena. Testujemy elektrycznego SUV-a coupé ID.5

Źródło: InsightOut Lab, VW
 1

Czytaj także