Dwa lata przed terminem. Volkswagen chce być wyłącznie elektryczny od 2033 roku

Dwa lata przed terminem. Volkswagen chce być wyłącznie elektryczny od 2033 roku

Volkswagen ID.4
Volkswagen ID.4 Źródło: VW
Niemiecki producent planuje stopniowe wycofanie samochodów spalinowych w Europie do 2033 roku, a więc dwa lata przed unijnym terminem.

Jak radzą sobie elektryczne Volkswageny i jakie plany ma marka: o tym obszernie pisze IBRM Samar. – Marka Volkswagen będzie produkować w Europie w pełni elektryczne samochody od 2033 roku – zapowiedział jej szef Thomas Schaefer. Jak dodał, producent wprowadzi 10 nowych modeli elektrycznych do 2026 r., w tym podstawowy model elektryczny, który ma kosztować mniej niż 25 tysięcy euro (ok. 118 tys. złotych).

Małe ID. już wkrótce

Auto będzie oferowane w dwóch wariantach – hatchback i crossover. Najprawdopodobniej modele te otrzymają nazwy: ID.1 i ID.2. Thomas Schaefer zapowiedział ponadto, że w przyszłym roku marka przedstawi lifting kompaktowego hatchbacka ID.3, pierwszego z nowej generacji w pełni elektrycznych samochodów.

Schaefer poinformował również, że w nadchodzącej dekadzie marki wolumenowe Grupy Volkswagen ograniczą liczbę oferowanych modeli. Zamiast tego producent skupi się na modelach podstawowych w celu podniesienia marży zysku dla wszystkich marek wolumenowych – Volkswagena, Seata, Skody i pojazdów użytkowych – do 8 proc. do 2025 roku.

Według danych producenta, marka Volkswagen dostarczyła w pierwszych dziewięciu miesiącach roku na całym świecie 3,3 mln pojazdów, z czego 207 200 stanowiły całkowicie elektryczne modele rodziny ID. (wzrost o 23,5 procent). Prym wiodły modele ID.4 i ID.5, których dostarczono łącznie 122 600 egzemplarzy.

Elektryki Volkswagena w Polsce to wciąż margines

Z kolei z danych zgromadzonych w bazach IBRM Samar wynika, że w Polsce w ciągu III kwartałów bieżącego roku krajowe wydziały komunikacji zanotowały w ewidencji 23 313 aut osobowych, o 14,57 proc. mniej (rok do roku). W rankingu marek elektryczne Volkswageny na koniec III kwartału zajęły 10 pozycję w zestawieniu, z 349 rejestracjami. Tak więc udział osobowych elektryków w strukturze sprzedaży marki wyniósł niespełna 1,5 proc. W samym wrześniu tego roku w Polsce zarejestrowanych zostało 2 195 nowych samochodów w osobowych Volkswagena, w tym 63 auta na prąd (2,87 proc. udziału w strukturze rejestracji Volkswagenów).

ID. nie są bestsellerami

Z danych Samaru wynika, że wśród najpopularniejszych samochodów z napędem czysto elektrycznym na koniec września pierwszy Volkswagen (ID. 5) pojawia się dopiero na 18. pozycji ze 153 rejestracjami i udziałem w rynku aut EV w wysokości 1,93 proc. Na 26. miejscu najbardziej popularnych elektryków w naszym kraju był ID. 4 ze 122 rejestracjami, a dopiero 40. lokata przypadła w udziale modelowi ID. 3 z 74 egzemplarzami.

Średnia ważona cena aut marki Volkswagen na koniec września w Polsce wynosiła 143 448 złotych. Dla porównania średnia ważona cena modeli elektrycznych marki to w przypadku ID.5 – 229 353 zł, a ID. 4 – 215 248 zł.

Czytaj też:
Większość właścicieli elektryków w Polsce ładuje auta tylko w miejscu zamieszkania
Czytaj też:
Elektryczna ofensywa Volkswagena przynosi efekty. Coraz lepsza sprzedaż

Źródło: Automotive News Europe, IBRM Samar
 0

Czytaj także