9,6 miliona pojazdów. Tyle egzemplarzy wzięto pod uwagę, tworząc najnowszy raport TÜV 2023. Zestawienie Stowarzyszenia Inspekcji Technicznej obejmuje 226 różnych modeli. W corocznym podsumowaniu organizacja ujawnia, jakie samochody najczęściej nie przechodziły obowiązkowych, niemieckich przeglądów rejestracyjnych. Wyniki podaje Bankier.pl.
Wyniki podzielono na pięć kategorii wiekowych
To pojazdy 2- i 3-letnie, 4- i 5-letnie, 6- i 7-letnie, 8- i 9-letnie oraz 10- i 11-letnie. Jaka marka „wygrała”, czyli – mówiąc prościej – produkty której firmy najczęściej nie spełniały wymagań diagnostów? W czterech z pięciu kategorii niechlubnym liderem okazała się Dacia – modele Logan i Duster okazywały się najbardziej awaryjne, a Dokker zajął drugie miejsce (za Dusterem) w kategorii 6-7 lat. „Wysoko” uplasowało się też Sandero.
To nie pierwszy raz, gdy Dacia okazuje się najbardziej problematyczną z marek. Jakie są inne auta, które niezbyt dobrze radziły sobie z wymogami przeglądów? To np. Citroen C3 Aircross, VW Sharan czy… BMW X5. Z kolei w kategorii 10-11 lat „wygrało” Renault Clio. Wraz z Twingo wyprzedziły Dacię Logan.
Jak to wygląda procentowo? Przykładowo, w kategorii 2-3 lata aż 11,6 proc. Loganów, które przystąpiły do przeglądu, wyjechały z wynikiem negatywnym. Wśród aut 8-9 letnich, 32,9 proc. Loganów nie przeszło badania.
Kto był najlepszy?
Wśród aut maksymalnie trzyletnich, wygrał Mercedes B (tylko 2 proc. aut z dyskwalifikującymi usterkami), a drugie miejsce zajął Mercedes GLC, czyli model, który rok temu zwyciężył. Dobre wyniki zanotowały też takie auta, jak Volkswagen Golf Sportsvan, Audi Q3 czy Kia Picanto.
Czytaj też:
Rozbili nową Hondę Civic. Ile gwiazdek zdobyła?Czytaj też:
Polska goni Bułgarię, Rumunia poza zasięgiem. Rynek elektryków w Europie