Audi „podrasowało” RS 6 Avanta i RS 7 Sportbacka. Jest ekstremalna wersja Performance

Audi „podrasowało” RS 6 Avanta i RS 7 Sportbacka. Jest ekstremalna wersja Performance

Audi RS 6 Avant/RS 7 Sportback Performance
Audi RS 6 Avant/RS 7 Sportback Performance Źródło: Audi
W wersji Performance obu aut moc silnika wzrosła o 30 KM i 50 Nm. Teraz sprint od 0 do 100 km/h zajmuje 3,4 sekundy. Zmian w autach jest jednak więcej.

Nowe Audi RS 6 Avant Performance i nowe RS 7 Sportback Performance mają wyostrzony design, a wrażenia z jazdy nimi są znacznie bardziej emocjonujące. Potężny, czterolitrowy silnik V8 biturbo TFSI ma teraz moc 630 KM i maksymalny moment obrotowy 850 Nm.

Dla Audi "Performance" oznacza więcej mocy. Na przykład większe turbosprężarki i wzrost ciśnienia doładowania z 2,4 do 2,6 bara w czterolitrowym silniku V8 biturbo TFSI, którym mogą pochwalić się zarówno RS 6 Avant Performance, jak i RS 7 Sportback Performance, pozwoliły na zwiększenie mocy silnika o 30 KM i momentu obrotowego o 50 Nm w stosunku do wersji bazowych. Oznacza to łączny wzrost mocy z 600 KM do 630 KM oraz maksymalnego momentu obrotowego z 800 do 850 Nm. Te wyczynowe samochody od 0 do 100 km/h rozpędzają się teraz w 3,4 sekundy – o 0,2 sekundy szybciej niż bazowe wersje RS 6/RS 7.

Trochę więcej hałasu

Audi RS 6 Avant/RS 7 Sportback Performance

Zredukowana izolacja pomiędzy komorą silnika i wnętrzem oraz w tyle pojazdu sprawiają, że RS 6 Avant Performance i RS 7 Sportback Performance są głośniejsze. RS 6 Avant Performance ma całkowitą masę własną 2090 kg, a RS 7 Sportback Performance waży 2065 kg.

Nowy samoblokujący się centralny mechanizm różnicowy

Audi RS 6 Avant/RS 7 Sportback Performance

Moc, z silnika 4.0 TFSI do stałego napędu na wszystkie koła Quattro, przepływa przez standardową, ośmiobiegową automatyczną skrzynię biegów Tiptronic z szybszym czasem zmiany przełożeń. Czysto mechaniczny centralny mechanizm różnicowy rozdziela moc silnika na tylną oś w stosunku 40:60, a w przypadku wystąpienia poślizgu, większy moment napędowy jest automatycznie przekazywany na oś o lepszej trakcji – do 70 procent może przepływać na oś przednią, a do 85 procent na oś tylną.

Samoblokujący się centralny mechanizm różnicowy jest lżejszy i bardziej kompaktowy, co poprawia dynamikę jazdy, pozwala na większą precyzję pokonywania zakrętów i w granicach systemowych zmniejsza podsterowność. Dodatkowo, reakcje są bardziej precyzyjne.

22-calowe felgi z oponami o najwyższej wydajności

Audi RS 6 Avant/RS 7 Sportback Performance

Nowe RS 6 Avant Performance i RS 7 Sportback Performance zjeżdżają z linii produkcyjnej na standardowych 21-calowych aluminiowych felgach odlewanych w kształcie dziesięcioramiennej gwiazdy oraz na oponach o rozmiarze 273/35. Aby uzyskać bardziej sportowy wygląd, obok 22-calowych kół z odlewu aluminiowego dostępne są również 22-calowe, lekkie felgi w kolorach: czarnym wypalanym na połysk, szarym matowym, czarnym matowym lub matowym złotym neodymowym. Inspirowana sportami motorowymi, przewiewna konstrukcja ramion w designie pięciu liter Y (5-Y) wspomaga chłodzenie hamulców, a lżejsze obręcze są produkowane w zaawansowanym technologicznie procesie kucia i frezowania. Nowa lekka obręcz jest o około pięć kilogramów lżejsza od 22-calowej felgi aluminiowej stosowanej w obecnych RS 6 Avant lub RS 7 Sportback. Ta 20-kilogramowa redukcja masy nieresorowanej poprawia reakcję przepustnicy.

System wyboru trybów jazdy Audi Drive Select pozwala kierowcy kontrolować charakter pojazdu. Dostępnych jest sześć trybów: efficiency, comfort, auto, dynamic, a także dwa konfigurowalne, charakterystyczne dla samochodów z rodziny RS tryby RS1 i RS2.

Pakiet RS Dynamic w standardzie

Audi RS 6 Avant/RS 7 Sportback Performance

Pakiet RS Dynamic stanowi standardowe wyposażenie modeli RS 6 Avant Performance i RS 7 Performance. Obejmuje on zwiększenie prędkości maksymalnej do 280 km/h, dynamiczny układ czterech kół skrętnych (aktualizacja oprogramowania charakterystycznego dla RS wspomaga kierowcę aktywnymi korektami skrętu na przedniej i tylnej osi) oraz sportowy mechanizm różnicowy Quattro na tylnej osi.

Opcjonalnie dostępny jest również pakiet RS Dynamics Plus podnoszący prędkość maksymalną do 305 km/h i oferujący ceramiczny układ hamulcowy RS. Klienci mogą zamówić zaciski w kolorze szarym, czerwonym lub niebieskim, a tarcze hamulcowe mają tu 440 mm (przód) i 370 mm (tył). Ceramiczny układ hamulcowy RS waży łącznie ok. 34 kg mniej niż jego stalowy odpowiednik, co pozwala na redukcję mas nieresorowanych.

Kolory zewnętrzne i pakiety wizualne

Audi RS 6 Avant/RS 7 Sportback Performance

Nowe RS 6 Avant performance i RS 7 Sportback performance są dostępne w sumie w szesnastu kolorach nadwozia. Po raz pierwszy pojawiają się tu lakiery: metaliczny lub matowy niebieski Ascari Blue oraz srebrny matowy Dew Silver. Modele performance wyróżniają się standardowymi elementami nadwozia RS, w tym lusterkami zewnętrznymi, przednim spojlerem, przednimi chlapaczami bocznymi, nakładkami na progi, relingami dachowymi oraz listwami przy szybach bocznych i tylnym dyfuzorze, w kolorze matowej szarości. Opcją jest pakiet matowy carbon/black optics, w którym relingi dachowe i listwy przy szybach bocznych są czarne. Pierścienie i nazwa modelu Audi dostępne są w wybranym przez klienta kolorze: chromu lub czarnym.

Nowe akcenty i dodatki we wnętrzu

Audi RS 6 Avant/RS 7 Sportback Performance

We wnętrzu, oprócz znanych już pakietów stylistycznych RS w kolorze szarym i czerwonym, pojawia się kolor niebieski. Czarne koło kierownicy z Alcantary, ale również dywaniki podłogowe, boczna część konsoli środkowej i manetka dźwigni zmiany biegów, mają w tym przypadku kontrastowe przeszycia w kolorze niebieskim Mercato. Cała powierzchnia pasów bezpieczeństwa ma kolor błękitu oceanicznego z dekoracyjnymi wstawkami o strukturze carbon twill z opcjonalnymi niebieskimi akcentami. Gałka dźwigni zmiany biegów i boki konsoli środkowej są wykonane z mikrofibry Dinamica, która składa się w około 45 proc. z włókien PET pochodzących z recyklingu, a fotele sportowe posiadają wysokiej jakości skórzaną tapicerkę Valcona perforowaną szwami o strukturze plastra miodu, z kontrastowymi przeszyciami w kolorze niebieskim Mercato. Kolejnym elementem wyróżniającym jest dioda w przednich drzwiach, która na podłoże obok samochodu rzuca świetlny napis „RS Performance”.

Nowy wyświetlacz

Wyświetlacze standardowego 12,3-calowego systemu Audi Virtual Cockpit plus oferują nowe funkcje, w tym migający wskaźnik zmiany biegów w trybie manualnej skrzyni biegów, który by wskazać optymalny moment zmiany biegu zmienia kolor wskazań liczby obrotów z zielonego przez żółty na czerwony, migając w sposób identyczny jak dzieje się to w sportach motorowych. Dodatkowo, system Launch Control, który w pełni wykorzystuje potencjał przyspieszenia RS 6 Avant Performance i RS 7 Sportback Performance, nowymi kontrolkami świateł drogowych sygnalizuje idealny moment do przyspieszenia z linii startu.

Czytaj też:
Nowy Ford Ranger celuje także w najbogatszych. Będzie luksusowa wersja Platinum
Czytaj też:
Koniec pierwszego elektryka Audi. Bez obaw, jego następca imponuje
Czytaj też:
Nowy wygląd dla Audi A4/A5 i S4 /S5. Sport ma być bardziej widoczny

Galeria:
Audi RS 6 Avant/RS 7 Sportback Performance
Źródło: Audi