Terenowy supersamochód, jakiego nie było. Oto Lamborghini Huracán Sterrato

Terenowy supersamochód, jakiego nie było. Oto Lamborghini Huracán Sterrato

Lamborghini Huracán Sterrato
Lamborghini Huracán Sterrato Źródło:Lamborghini
Huracán Sterrato to ekskluzywne sportowo-terenowe Lamborghini. Supersamochód właśnie zadebiutował na targach Art Basel w Miami.

Automobili Lamborghini pokazało nowego Huracána Sterrato na targach Art Basel w Miami. Pierwszy supersportowy samochód został zaprojektowany z myślą o maksymalnej przyjemności z jazdy na szutrowych nawierzchniach. Sterrato został wyposażony w 5,2-litrowy silnik V10 o maksymalnej mocy 610 KM i momencie obrotowym 560 Nm. Produkcja limitowanej edycji rozpocznie się w lutym 2023 roku.

Huracán Sterrato oferuje zoptymalizowaną dynamikę jazdy, zapewniając jednocześnie kontrolę na każdej nawierzchni, od autostrady po drogi szutrowe. W porównaniu z Huracánem EVO, Sterrato jest wyposażony w zaktualizowaną wersję systemu LDVI (Lamborghini Integrated Vehicle Dynamics), skalibrowane ustawienia trybów Strada i Sport oraz nowy, przeznaczony do warunków o niskiej przyczepności, Rally.

– Sterrato stanowi radykalną interpretację koncepcji supersamochodu sportowego – mówi Stephan Winkelmann, prezes i dyrektor generalny Lamborghini.

Sterrato i jego sportowo-terenowy charakter

Huracán Sterrato został wyposażony w 5,2-litrowy silnik V10 o maksymalnej mocy 610 KM i momencie obrotowym 560 Nm (przy 6500 obr./min.), połączony z 7-biegową dwusprzęgłową skrzynią biegów i elektronicznie sterowany napęd na wszystkie koła z tylną blokadą mechanizmu różnicowego. Zaprojektowany z myślą o zapewnieniu optymalnych osiągów na nieutwardzonych i piaszczystych nawierzchniach, przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,4 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 260 km/h.

– Dzięki koncepcji Sterrato połączyliśmy wrażenia za kierownicą supersamochodu sportowego i radość z jazdy samochodem rajdowym – wyjaśnia Rouven Mohr, dyrektor techniczny Lamborghini. – Modele Lamborghini zawsze dostarczają emocji, Sterrato wznosi je na nowy poziom.

Prześwit został zwiększony o 44 mm w porównaniu z Huracán’em EVO, podobnie jak rozstaw kół przednich (+30 mm) i tylnych (+34 mm). Ponadto, wzmocniono podwozie m.in. o przednią aluminiową osłonę, tylny dyfuzor i solidne nadkola. Tylny wlot powietrza nie tylko podkreśla sportowy charakter modelu, ale także dostarcza czyste powietrze do silnika podczas jazdy po zakurzonych trasach.

Sterrato wyposażono w hamulce z aluminiowymi stałymi monoblokowymi zaciskami z sześcioma przednimi tłokami i czterema z tyłu oraz wentylowane i nawiercane krzyżowo tarcze węglowo-ceramiczne o średnicy 380 mm i grubości 38 mm z przodu i średnicy 356 mm i 32 mm mm grubości z tyłu. Zastosowano także specjalne opony Bridgestone Dueler: 235/40 R19 EF z przodu i 285/40 R19 z tyłu wraz z 19-calowymi felgami

Nowe rozwiązania i funkcje we wnętrzu

W standardzie wnętrze wykończone zostało tapicerką Alcantara Verde Sterrato. Ekran dotykowy zyskał nową grafikę, pojawił się także cyfrowy inklinometr ze wskaźnikiem pochylenia i przechyłu, kompas, wskaźnik współrzędnych geograficznych i kąta skrętu.

W zakresie usług pokładowych Sterrato wyposażono w system Lamborghini Connect zintegrowany z Amazon Alexa, aby dostosować funkcje samochodu, takie jak klimatyzacja i oświetlenie, a także sterowanie nawigacją, rozmowami telefonicznymi i rozrywką za pomocą prostych poleceń głosowych. Samochodem można również sterować zdalnie za pomocą aplikacji Lamborghini UNICA.

W Sterrato podłączono także system telemetryczny, który pozwala kierowcy monitorować osiągi i analizować dane za pośrednictwem aplikacji UNICA. Użytkownicy Apple Watch mogą również synchronizować informacje o tętnie z systemem telemetrycznym. Dostępny jest również Lamborghini Drive Recorder do rejestrowania wrażeń za kierownicą. Umożliwia on kierowcy nagrywanie filmów z najbardziej ekscytujących momentów jazdy.

Dzięki programowi Lamborghini Ad Personam klienci mogą wybierać spośród 350 kolorów nadwozia i ponad 60 kolorów wnętrza ze skóry i alcantary. Produkcja limitowanej edycji rozpocznie się w lutym 2023 roku. Cena nie jest jeszcze znana.

Czytaj też:
Lamborghini wypuści playlistę, która pasuje do dźwięku ich silnika V12. W planach kolejne
Czytaj też:
Wielkie auto stało się historią. Definitywny koniec Lamborghini Aventadora

Galeria:
Lamborghini Huracán Sterrato
Źródło: Lamborghini