Przyjemność rośnie w miarę jeżdżenia. Nowe technologie się sprawdzają

Przyjemność rośnie w miarę jeżdżenia. Nowe technologie się sprawdzają

Volkswagen ID.5 w Volkswagen Home
Volkswagen ID.5 w Volkswagen Home Źródło: Volkswagen
Im więcej właściciele elektryków jeżdżą, tym bardziej podoba im się wyposażenie, które mają na pokładzie. Tak wynika z badania ich opinii na temat nowo nabytych aut.

Właściciele elektrycznych Volkswagenów ID. w naszym kraju doceniają dostępne w nich najnowsze technologie, takie jak reflektory IQ. Light czy systemy Travel Assist i Infotainment. Warto bliżej przyjrzeć się zwłaszcza odpowiedziom kierowców, którzy korzystają z auta najczęściej, bo ich ocena jest najbardziej miarodajna. Okazuje się, że wyżej niż pozostali oceniają oni szczególnie system interaktywnych świateł IQ Light.

Miliardy na nowe technologie

Nowe technologie już od jakiegoś czasu znajdują się w centrum zainteresowania przemysłu motoryzacyjnego. Ich wartość jest znaczna i w ciągu najbliższych lat ma wzrosnąć kilkukrotnie. Według ekspertów z firmy consultingowej McKinsey, całkowita wartość wygenerowana przez szeroko pojęte użycie usług „connected-car” osiągnie 550 mld dolarów w 2030 r., przy szacowanych 64 mld dolarów w 2020 r. Sam rynek systemów wsparcia kierowców, według Research and Markets, będzie wart 5,3 mld dolarów w 2027 r.

Upowszechnianie zaawansowanych technologii, które nie są gadżetami, ale realnie usprawniają korzystanie z auta i poprawiają bezpieczeństwo to jeden z kluczowych elementów strategii marki Volkswagen. Dlatego firma we współpracy z InsightOut Lab zbadała zadowolenie polskich użytkowników modeli ID. z technologii dostępnych w tych samochodach.

Warto wspomnieć, że wyżej wspomniane technologie nie są już zarezerwowane tylko dla najwyższej klasy limuzyn, a wchodzą „pod strzechy”, trafiając dio aut niższych segmentów. Tak jest np. w przypadku inteligentnego oświetlenia adaptacyjnego (ang. Adaptive Lighting Beam, ADB). Raport Yole Développement ocenia, że w 2021 r. już 5 mln samochodów na świecie miało wmontowany system ADB, a w 2027 r. takich pojazdów może być nawet 30 mln.

Im więcej jeżdżą, tym bardziej doceniają

Badanie wśród polskich właścicieli w pełni elektrycznych samochodów Volkswagen ID. dotyczyło trzech technologii zastosowanych w tej serii modelów: Infotainment (multimedialny system inforozrywki), Travel Assist (asystent prowadzenia pojazdu), oraz IQ. Light (interaktywny system świateł). Uczestnicy zostali poproszeni o oceny w skali 1-10, gdzie 10 oznacza najwyższą satysfakcję z danej funkcji. Wyniki ankiety pokazały, że średnio grupa właścicieli VW ID. najwyżej doceniła reflektory IQ. Light, które uzyskały 8,4 pkt. Za nim uplasowały się systemy Travel Assist (7,6 pkt) i Infotainment (7 pkt).

Zadowoleni heavy userzy

Opinie właścicieli Volkswagenów ID.

Szczególnie warto przyjrzeć się odpowiedziom osób, które tygodniowo pokonują najwięcej kilometrów (ponad 400), a więc najwięcej czasu spędziły w swoim ID., mając okazję korzystania z wyżej wspomnianych udogodnień. Okazuje się, że te osoby są bardziej zadowolone z systemu świateł IQ. Light niż średnio cała grupa badanych (9 pkt na 10 możliwych). Mniej więcej taki sam poziom satysfakcji odnotowano w przypadku usługi Travel Assist (7,63 pkt), a nieco niższy z systemu Inforozrywki (6,68 pkt). Ciekawostką jest, że pokonujący najkrótsze dystanse tygodniowo (do 100 km) są na ogół najbardziej zadowoleni, ale ich opinia jest nieco mniej miarodajna.

Czytaj też:
Hat trick Toyoty. Japończycy wygrali rok w Polsce po raz trzeci
Czytaj też:
To był słaby koniec roku w salonach. Grudzień 2022 roku coś jednak zmienił

Źródło: InsightOut Lab, VW
 0

Czytaj także