Wynajem długoterminowy coraz popularniejszy. Już co czwarta firma jest chętna

Wynajem długoterminowy coraz popularniejszy. Już co czwarta firma jest chętna

Leasing samochodu
Leasing samochodu Źródło: Santander Consumer Bank
Wśród niedużych firm, które rozważają w ciągu najbliższego roku pozyskanie samochodu, blisko co czwarta jest potencjalnie zainteresowana wynajmem długoterminowym – wynika z badania „Formy finansowania samochodów w firmach” przeprowadzonego przez IBRiS na zlecenie Polskiego Związku Wynajmu i Leasingu Pojazdów.

Dla większości małych, mikro i jednoosobowych firm samochód służbowy stanowi główny czynnik umożliwiający uzyskanie dochodu. Aby więc nadal prowadzić biznes i generować dochód, właściciele firm powinni uważniej podejść m.in. do kwestii finansowania samochodu służbowego.

Rosnące zainteresowanie wynajmem

Jak wynika z badania „Formy finansowania samochodów w firmach” przeprowadzonego przez IBRiS, na zlecenie Polskiego Związku Wynajmu i Leasingu Pojazdów (PZWLP), wśród firm, które rozważają w ciągu najbliższych 12 miesięcy pozyskanie auta, blisko co czwarta jest potencjalnie zainteresowana wynajmem długoterminowym. Te dane – jak zaznacza PZWLP – świadczą o wzroście zainteresowania tą formą finansowania ze względu na jej główne korzyści, które są odpowiedzią na zmiany trendów konsumenckich oraz stanowią interesującą alternatywę dla klasycznych rozwiązań takich jak kredyt, zakup za gotówkę czy leasing.

Kluczowe są miesięczne koszty

Z wyników wspomnianego badania wynika ponadto, że najmniejsi przedsiębiorcy przede wszystkim zwracają uwagę na miesięczne koszty związane z samochodem. – Tym samym oczekują formy finansowania, która nie tylko zapewni im możliwość zaplanowania wszystkich kosztów związanych z utrzymaniem auta, ale także ustabilizuje ich budżet. Takie możliwości daje im wynajem długoterminowy, który dzięki niezmiennej, stałej racie, niezależnej od stóp procentowych, uwzględniającej zryczałtowane koszty eksploatacji samochodu takie jak np. serwis, naprawy, opony, pozwala precyzyjnie zaplanować wszystkie wydatki związane z pojazdem służbowym – komentuje Robert Antczak, prezes Polskiego Związku Wynajmu i Leasingu Pojazdów (PZWLP).

Jak podkreśla, ów czynnik został wskazany przez 55 proc. respondentów badania. – Widzimy, że wynajem długoterminowy staje się coraz bardziej popularny właśnie ze względu na zapewnienie stabilności finansowej i przewidywalności kosztów. Z danych PZWLP wynika, że w 2022 roku po wynajem długoterminowy sięgało już blisko 3 na 10 przedsiębiorców w Polsce, nabywających w tym czasie nowe auta – dodaje Robert Antczak.

Czytaj też:
Im drożej dla kupujących, tym lepiej dla leasingodawców i dealerów. Czekają ich duże zyski
Czytaj też:
Który kraj w Europie dopłaca do elektryków?
Czytaj też:
Car-sharing i transport w Polsce. Nowy raport rzuca światło na rozwój sektora

Źródło: PZWLP