Zamożni kolekcjonerzy samochodów wydali rekordową kwotę na aukcji klasycznych samochodów Amelia Island w weekend, co dowodzi, że rynek ma się dobrze, pomimo obaw o recesję.
Całkowita sprzedaż na aukcji Amelia Island osiągnęła 178,4 miliona dolarów – to rekord imprezy, który pobił wynik z 2016 roku, który wyniósł 140 milionów dolarów (jak donosi firma Hagerty zajmująca się ubezpieczeniami klasycznych samochodów i wydarzeń). Sprzedano ponad 390 samochodów, po średniej cenie 455 293 dolarów (w 2016 roku było to 435 939 dolarów).
W sumie 43 samochody sprzedano za ponad 1 milion dolarów, w porównaniu z 33 w zeszłym roku, jak donosi Hagerty.
Kolekcjonerzy nie zważają na recesję
Jak pisze CNBC, wysoka sprzedaż i wysokie ceny to także znak, że rynek przedmiotów kolekcjonerskich, do których należą samochody, nie poddaje się recesji i jest odporny na rosnące kursy walut i spadki na giełdzie. Podczas gdy kolekcjonerzy zaczynają wycofywać się z niektórych ofert, ogólny popyt na samochody zabytkowe pozostaje duży, zwłaszcza wśród nowej generacji kolekcjonerów millenialsów i pokolenia Z.
– Rynek jest naprawdę silny, ale nie przegrzany – powiedział McKeel Hagerty, dyrektor generalny Hagerty, cytowany przez CNBC.
Najdroższym samochodem sprzedanym na aukcji Amelia Island było Ferrari 250 GT SWB California Spider z 1962 roku, sprzedane przez Gooding & Company za 18 milionów dolarów. Drugie miejsce zajęło Pagani Zonda R Coupé z 2010 roku, które zostało sprzedane za 5,3 miliona dolarów przez RM Sotheby's, a trzecie Ferrari F50 Coupe z 1995 roku, które zostało sprzedane za 5,1 miliona dolarów (również przez RM Sotheby's).
Oto 10 najdroższych samochodów sprzedanych na aukcji Amelia Island:
-
Ferrari 250 GT SWB California Spider z 1962 r. Sprzedany za 18 045 000 dolarów.
-
Pagani Zonda R Coupé z 2010 r. Sprzedany za 5 340 000 dolarów.
-
Ferrari F50 z 1995 roku. Sprzedany za 5 065 000 dolarów.
-
Kabriolet Duesenberg Model J Murphy z 1931 r. Sprzedany za 4 295 000 dolarów.
-
Ferrari 288 GTO z 1985 roku. Sprzedany za 3 965 000 dolarów.
-
Ferrari 275 GTB/4 Coupé z 1967 r. Sprzedany za 3 525 000 dolarów.
-
Ferrari 250 MM Spider z 1953 r. Sprzedany za 3 525 000 dolarów.
-
Ferrari F40 Coupe z 1990 r. Sprzedany za 3 085 000 dolarów.
-
Maserati A6GCS/53 Spyder z 1953 r. Sprzedany za 2 590 000 dolarów.
-
Ferrari 365 GTS/4 Daytona Spider z 1973 r. Sprzedany za 2 535 000 dolarów.
Czytaj też:
Nowe arcydzieło Rolls-Royce'a. Powstanie tylko 1 egzemplarzCzytaj też:
Idą jak świeże bułeczki. Oto Top 10 aut z najwyższymi ratami leasingowymi