Nissan zaprezentował nową strategię rozwoju zelektryfikowanych układów napędowych, którą nazwał „X-in-1”. Jej główne założenie (jak informuje IBRM Samar) polega na tym, aby najważniejsze elementy układu napędowego w samochodach elektrycznych i zelektryfikowanych były wykorzystywane w jednych i drugich autach oraz by podzespoły te miały modułową konstrukcję. Dzięki temu koszt ich rozwoju i produkcji w 2026 roku ma spaść o 30 proc. w porównaniu z kosztami z 2019 roku.
Produkcja tańsza i bardziej efektywna
Jak czytamy, dzięki strategii „X-in-1” Nissan zamierza zwiększyć konkurencyjność aut elektrycznych i modeli wyposażonych w napęd nazwany przez siebie e-Power. Firma opracowała już prototyp układu napędowego „3-w-1”, składający się z silnika, falownika i przekładni redukcyjnej, który ma być stosowany w samochodach elektrycznych. Dla modeli z napędem e-Power przewidziano prototypowy układ napędowy „5-w-1”, który dodatkowo zawiera generator oraz przekładnię zwiększającą prędkość obrotową.
Jak podkreśla producent, strategię „X-in-1”, która obejmuje zarówno rozwiązania „3-w-1”, jak i „5-w-1” oraz inne możliwe warianty, opracowano, aby umożliwić produkcję na tej samej linii głównych komponentów układu napędowego samochodów elektrycznych i modeli e-Power.