W nowym Cayenne, którego światowa premiera odbędzie się 18 kwietnia na targach Auto Shanghai w Chinach, Porsche wprowadza nową koncepcję obsługi i wyświetlania informacji – Porsche Driver Experience, czyli doświadczenie kierowcy Porsche. Bazuje ona na w pełni cyfrowym wyświetlaczu, indywidualizacji oraz intuicyjnym sterowaniu. W centrum uwagi znajduje się oś kierowcy, a najważniejsze elementy obsługi zgrupowano wokół kierownicy.
Podobny do Taycana
Kokpit wykorzystuje rozwiązania znane z elektrycznego samochodu sportowego Taycan i po raz pierwszy przenosi je do Porsche z silnikiem spalinowym. Obejmuje cyfrowy zestaw wskaźników w tak zwanej zakrzywionej, wolnostojącej formie, ze zmiennymi możliwościami wyświetlania informacji, a także przeprojektowaną konsolę środkową oraz najnowszej generacji kierownicę. Dźwignia automatycznej przekładni znajduje się teraz po prawej stronie kierownicy, dzięki czemu na konsoli środkowej wygospodarowano miejsce na duży panel sterowania klimatyzacją z wyrafinowanym czarnym wykończeniem. Pasażer ma dodatkowy opcjonalny wyświetlacz. Nową koncepcję wnętrza uzupełniają zoptymalizowane funkcje łączności.
Nowy kokpit Cayenne
Na kierowcę i pasażerów najnowszego Porsche Cayenne czeka zupełnie nowy kokpit. Łączy on większą koncentrację na kierowcy z interaktywnymi elementami. Zestaw wskaźników jest teraz w pełni cyfrowym, wolnostojącym, zakrzywionym wyświetlaczem o przekątnej 12,6 cala. Brak mu osłony. W zależności od poziomu wyposażenia kierowca może wybierać spośród maksymalnie siedmiu widoków wyświetlacza. Na pierwszym planie można ustawić obrotomierz, nawigację online, asystenta jazdy nocnej lub system wspomagania jazdy 3D. Dostępny jest też widok zredukowany oraz tryb klasyczny z pięcioma okrągłymi zegarami.
Kierownica wielofunkcyjna
Nowa sportowa kierownica wielofunkcyjna pochodzi z 911 i w porównaniu z poprzednim modelem również została całkowicie przeprojektowana. Umieszczony na kierownicy przełącznik trybów jazdy, służący do wyboru spośród trybów Normal, Offroad, Sport oraz Sport Plus, jest teraz standardem. Bezpośrednio na kierownicy znajdują się także nowy przycisk do wybierania funkcji i wyglądu zestawu wskaźników oraz elementy obsługi opcjonalnego wyświetlacza head-up.
Nowy panel sterowania klimatyzacją na konsoli środkowej, z czarnym, lśniącym wykończeniem. Połączenie rozpoznawania dotyku oraz haptycznego sprzężenia zwrotnego z mechanicznymi przełącznikami klimatyzacji i fizycznym kontrolerem głośności poprawia funkcjonalność.
Czytaj też:
Elektryczne Porsche Cayenne. Pierwsze informacje na temat przełomowego autaCzytaj też:
Wypadek trzech Porsche na autostradzie. Cztery osoby nie żyją