Mazda stawia na paliwa alternatywne. Robi się o nich coraz głośniej

Mazda stawia na paliwa alternatywne. Robi się o nich coraz głośniej

Mazda 2 Hybrid
Mazda 2 Hybrid Źródło: Mazda
Japończycy z Mazdy znani są z niekonwencjonalnego podejścia do technologii. Wciąż pracują nad rozwiązaniami, które inni zarzucili (np. silnikiem Wankla). Teraz będą rozwijać e-paliwa.

Japoński producent dołączył do Stowarzyszenia Badawczego Innowacji Biomasy dla Paliw Samochodowych Nowej Generacji. To nie przypadek, że informacja ta pojawiła się w chwili, gdy w Europie toczy się dyskusja o przyszłości e-paliw jako alternatywy dla napędów elektrycznych, jak pisze Instytut Badania Rynku Motoryzacyjnego Samar.

Bioetanol na celowniku

Stowarzyszenie Badawcze promuje badania technologiczne nad wykorzystaniem biomasy, a także nad wydajną produkcją bioetanolu jako paliwa samochodowego w celu ograniczania emisji dwutlenku węgla. Ze swej strony Mazda stara się rozwijać różnorodne technologie napędów samochodów. – W ramach Stowarzyszenia Badawczego będziemy współpracować z innymi firmami członkowskimi w celu promowania badań i rozwoju w zakresie technologii produkcji bioetanolu i innych technologii. Dołożymy wszelkich starań, aby zwiększyć potencjał paliw neutralnych węglowo – stwierdził Hiroyuki Yamashita, odpowiedzialny w Mazdzie za badania technologiczne.

Paliwa neutralne zamiast kopalnych

W Europie Mazda od 2021 roku jest już członkiem eFuel Alliance. Sojusz skupia organizacje, które promują neutralne pod względem emisji CO2 e-paliwa i wodór. Mazda opowiada się za tym, że skuteczna redukcja emisji CO2 powinna zostać osiągnięta poprzez dwa uzupełniające się podejścia. Po pierwsze – upowszechnienie pojazdów w pełni elektrycznych, które zastąpią pojazdy z silnikami spalinowymi, a po drugie – poprzez stopniowe zastępowanie paliw kopalnych paliwami neutralnymi pod względem emisji dwutlenku węgla zarówno w zelektryfikowanych, jak i istniejących samochodach z silnikami spalinowymi.

Czytaj też:
Czy e-paliwa mają szanse odnieść sukces?
Czytaj też:
Branża jest zadowolona z unijnych decyzji dotyczących silników spalinowych. Ale czeka na konkrety