Elektryki sprzedają się coraz lepiej. Inwestycje giganta zaczynają się zwracać

Elektryki sprzedają się coraz lepiej. Inwestycje giganta zaczynają się zwracać

Volkswagen IQ.7
Volkswagen IQ.7 Źródło:Volkswagen
Grupa Volkswagen zwiększyła dostawy samochodów elektrycznych o 42 procent w pierwszym kwartale 2023 roku. Od stycznia do końca marca wydano klientom 141 tys. pojazdów z napędem elektrycznym, w porównaniu z 99,2 tys. w tym samym okresie ubiegłego roku.

Dostawy samochodów elektrycznych w Europie wzrosły o 68 procent – do 98 300 pojazdów (w pierwszym kwartale 2022 było to 58 500 aut), portfel zamówień utrzymuje się na poziomie ponad 260 000 pojazdów. – Początek roku jest dla nas bardzo udany: w Europie wzrost dostaw aut elektrycznych sięgnął 68 procent, w USA zostały one podwojone. Podczas salonu Shanghai Auto Show pokazaliśmy, jak w tym segmencie rynku stawiamy czoła wyzwaniom w Chinach i już w marcu uzyskaliśmy lepszy wynik niż w tym samym miesiącu 2022. Volkswagen ID.7, który został właśnie zaprezentowany, zapewni nam wiatr w żagle na wszystkich kluczowych rynkach. Nie tracimy z oczu naszego ambitnego celu, jakim jest uzyskanie udziału aut elektrycznych w łącznych dostawach na całym świecie na poziomie 10 procent w tym roku – powiedział Hildegard Wortmann, członek zarządu Grupy Volkswagen ds. sprzedaży.

Kończy się kryzys podzespołów

Do końca marca 2023 roku dostawy pojazdów z napędem elektrycznym wzrosły o 42 procent w porównaniu z poprzednim rokiem, w którym mocniej odczuwalne były problemy z łańcuchami dostaw. Łącznie przekazano klientom 141 000 aut elektrycznych, w pierwszym kwartale 2022 było to 99 200 samochodów. Pojazdy elektryczne stanowiły 6,9 procent wszystkich dostaw w tym okresie, w porównaniu z 5,2 procent w pierwszych trzech miesiącach poprzedniego roku. W Europie Grupa Volkswagen odnotowała największy wzrost, o 68 procent – do 98 300 pojazdów. Portfel zamówień na auta elektryczne w Europie Zachodniej utrzymuje się na wysokim poziomie – to ponad 260 000 pojazdów.

Europa, potem Chiny

Około 70 procent samochodów elektrycznych Grupy Volkswagen znalazło klientów w Europie. Drugim największym rynkiem dla aut elektrycznych Grupy były Chiny, gdzie dostarczono 21 500 pojazdów (15 procent z wszystkich dostarczonych aut elektrycznych Grupy na świecie). W Stanach Zjednoczonych dostarczono 15 700 pojazdów z napędem elektrycznym (11 procent światowych dostaw), czyli prawie dwa razy więcej niż w tym samym okresie 2022 roku.

Do końca marca marka Volkswagen Samochody Osobowe dostarczyła 70 000 pojazdów elektrycznych, czyli około połowy wszystkich aut z tym napędem Grupy. Za nią uplasowały się Audi z rezultatem 34 600 pojazdów (udział w Grupie: 25 procent), Skoda z wynikiem 12 400 pojazdów (udział w Grupie: 9 procent), Seat/Cupra (9200 pojazdów, udział w Grupie: 6 procent), Porsche (9200 pojazdów, udział w Grupie: 6 procent) oraz Volkswagen Samochody Dostawcze (5500 pojazdów, udział w Grupie: 4 procent).

Najbardziej popularne modele aut elektrycznych w pierwszym kwartale 2023 roku (w szt.):

  • Volkswagen ID.4/ID.5 – 41 900
  • Volkswagen ID.3 – 23 600
  • Audi Q4 E-tron (w tym Sportback) – 21 300
  • Skoda Enyaq iV (w tym Coupé) – 12 400
  • Audi E-tron/Q8 E-tron (w tym Sportback) – 9700

Czytaj też:
Rosja pozywa Volkswagena. Chodzi o miliardy za opuszczenie kraju agresora
Czytaj też:
„Elektryczny Passat”. Oto ID.7, jeden z najważniejszych modeli Volkswagena

Źródło: Volkswagen