Nowy Hyundai i20. Tanio już było, ale za to jest bardzo nowocześnie

Nowy Hyundai i20. Tanio już było, ale za to jest bardzo nowocześnie

Hyundai i20
Hyundai i20 Źródło: Hyundai
Hyundai Motor zaprezentował nowego i20, który trafi na drogi w nowej, odświeżonej stylizacji. Koreańczycy podwyższyli cenę, ale jednocześnie chwalą się, że pakiet rozwiązań z dziedziny bezpieczeństwa oraz funkcje łączności należą do najbardziej wszechstronnych w tej klasie aut.

W nowym i20 kształt i wzór przedniego zderzaka oraz osłony chłodnicy zostały ulepszone, aby uzyskać elegancki wygląd ze sportowymi elementami. Z tyłu został przeprojektowany zderzak, dodano też unikalny design tylnych świateł. Pojawiły się również nowo zaprojektowane 16- i 17-calowe obręcze kół.

Przy kompaktowych wymiarach samochodu segmentu B, nowy i20 oferuje klientom dużo miejsca we wnętrzu, a także 352 litry przestrzeni bagażowej oraz 1165 litrów po złożeniu oparć tylnych siedzeń.

Odświeżony model w gamie Hyundaia jest dostępny w ośmiu kolorach nadwozia i z dwukolorowym malowaniem, z opcjonalnym czarnym dachem. Nowością są trzy kolory nadwozia: Lucid Lime Metallic, Lumen Grey Pearl i Meta Blue Pearl. Ofertę uzupełnią dotychczas oferowane kolory Atlas White, Phantom Black Pearl, Aurora Grey Pearl, Dragon Red Pearl i Mangrove Green Pearl.

Nowy pakiet kolorystyczny wnętrza Lucid Lime na poprawić nastrój pasażerów. Wyposażone w ten pakiet fotele będą miały nowy sportowy wzór z pionową linią i wytłoczonymi poziomymi, kropkowanymi liniami. Limonkowe akcenty we wnętrzu mają zaznaczyć sportowy charakter modelu.

Technologie w standardzie

Nowy Hyundai i20 jest wyposażony w najnowsze funkcje łączności. Model został wzbogacony o oferowane seryjnie cyfrowe zegary z 4,2-calowym wyświetlaczem LCD, gniazda USB typu C, system eCall drugiej generacji oparty na sieci 4G oraz możliwość aktualizacji map w trybie Over-the-Air (OTA).

Nadal oferuje funkcje, które były już popularne w poprzedniej wersji modelu, takie jak opcjonalne cyfrowe zegary z 10,25-calowym wyświetlaczem i 10,25-calowy ekran systemu multimedialnego, z interfejsami Apple CarPlay i Android Auto, bezprzewodową ładowarkę oraz najnowszą wersją funkcji Bluelink.

Więcej systemów bezpieczeństwa Hyundai Smart Sense jest teraz w standardzie. Asystent unikania kolizji czołowych (FCA) ma funkcję rozpoznawania pieszych oraz rowerzystów. Natomiast asystent podążania na pasie ruchu (LFA) zapewnia utrzymanie pojazdu między liniami.

Dostępne są również opcjonalne systemy bezpieczeństwa. Asystent monitorowania ruchu poprzecznego (RCCA) uruchamia hamulce podczas cofania, jeśli zostanie wykryte ryzyko kolizji z pojazdami jadącymi z tyłu lub z boku. Asystent monitorowania martwego pola (BCA) wykorzystuje ostrzeżenia wizualne, które pojawiają się na lusterkach zewnętrznych w momencie wykrycia innego pojazdu. W razie potrzeby BCA aktywuje się, aby uniknąć kolizji lub zmniejszyć jej skutki. Inteligentny tempomat oparty na nawigacji (NSCC) wykorzystuje system nawigacji pojazdu do przewidywania zakrętów lub prostych odcinków na autostradach i dostosowuje prędkość w celu zapewnienia płynnej i bezpiecznej jazdy.

Silniki nowego Hyundaia

Po maską nowego Hyundaia i20 pracuje układ napędowy z 48-woltową instalacją hybrydową, współpracujący z silnikiem 1.0 T-GDi – dostępny jest w wersjach 100 KM lub 120 KM.

Samochód jest dostępny z siedmiobiegową dwusprzęgłową przekładnią (7DCT) lub sześciobiegową manualną skrzynią biegów (iMT). Po zwolnieniu pedału przyspieszenia iMT może odłączyć silnik od skrzyni biegów, oszczędzając paliwo i umożliwiając pojazdowi przejście w tryb żeglowania.

Rozpoczęcie produkcji nowego Hyundaia i20 planowane jest w trzecim kwartał 2023 roku w zakładzie produkcyjnym Hyundaia w Izmit, w Turcji.

Czytaj też:
Nowy Ioniq 6. Znamy ceny elektrycznego Hyundaia
Czytaj też:
Kia i Hyundai zaczynają produkować ogniwa paliwowe. Inwestycja za 5 mld dolarów

Galeria:
Hyundai i20
Źródło: Hyundai