Najnowszy CR-V, którego zaprezentowano podczas European Media Event w ośrodku badawczo-rozwojowym Hondy w Offenbach w Niemczech, został poprawiony. Samochód ma zaawansowane rozwiązania Hondy, które łączy z najnowszymi systemami aktywnego wspomagania kierowcy i bezpieczeństwa biernego.
CR-V będzie oferowany z w pełni hybrydowym układem napędowym (e:HEV) lub – po raz pierwszy na rynku europejskim – z układem hybrydowym plug-in (e:PHEV). W obu wariantach zastosowano 2-litrowy, czterocylindrowy silnik benzynowy z bezpośrednim wtryskiem paliwa, pracujący w cyklu Atkinsona, który zmodyfikowano w celu podwyższenia wydajności, kultury pracy i osiągów samochodu w każdej wersji.
e:PHEV
Układ napędowy e:PHEV wykorzystuje te same lekkie silniki elektryczne, znane z napędu e:HEV. CR-V plug-in oferuje możliwość przejechania 82 km w trybie napędu w pełni elektrycznego. Przy temperaturze akumulatora w okolicach 25 stopni Celsjusza, stan pełnego naładowania można osiągnąć w zaledwie 2,5 godziny, zaczynając od całkowicie rozładowanego akumulatora.
E:HEV
Samochód będzie wyposażony w najbardziej zaawansowaną wersję wielokrotnie nagradzanego, w pełni hybrydowego układu napędowego e:HEV. Akumulator litowo-jonowy o dużej gęstości gromadzonej energii oraz dwa kompaktowe, lekkie silniki elektryczne współpracują z silnikiem benzynowym, umożliwiają płynne przełączanie pomiędzy trybami elektrycznym, hybrydowym i silnika spalinowego.
Zmiany stylistyczne
Nowy model CR-V zachowuje swoją charakterystyczną sylwetkę, którą poddano ewolucji stylistycznej. Zmiany zaczynają się od bardziej zdecydowanej stylizacji przodu pojazdu, gdzie warianty e:HEV i e:PHEV różnią się projektami kratek wlotów powietrza. Smukłe reflektory łączą się z nowymi, charakterystycznymi światłami do jazdy dziennej, natomiast z tyłu pionowe połączenie świateł hamowania i kierunkowskazów stanowi ewolucję rozpoznawalnego designu tylnych świateł wcześniejszego modelu CR-V.
Nowy CR-V jest pierwszym modelem, w którym zastosowano Honda SENSING 360 – autorski, wielokierunkowy system bezpieczeństwa i wspomagania kierowcy, który pokrywa martwe pola widoczności wokół pojazdu i dodatkowo przyczynia się do unikania kolizji poprzez zmniejszenie obciążenia kierowcy.
Czytaj też:
Honda Jazz Crosstar e:HEV po liftingu za chwilę w salonach. Ma więcej mocyCzytaj też:
Nowa Honda Civic Type R odzyskała rekord „Zielonego Piekła”. Tak wyglądał przejazd
Nowa Honda CR-V