Nowy Volkswagen ID.3. Funkcje wspomagające „na żądanie”

Nowy Volkswagen ID.3. Funkcje wspomagające „na żądanie”

Volkswagen ID.3
Volkswagen ID.3 Źródło:Volkswagen
Nowy Volkswagen ID.3 został wyposażony w nowsze oprogramowanie, które pozwala na aktywację niektórych funkcji i systemów wspomagających kierowcę.

Volkswagen ID.3 może być wyposażony w nowoczesne systemy wspomagające kierowcę, zarówno takie, które zwiększają komfort jazdy, jak i podnoszące bezpieczeństwo. Część z nich, m.in. systemy Front Assist i Lane Assist, należą do wyposażenia seryjnego, niektóre są dostępne za dopłatą (jak np. system Travel Assist z danymi inteligencji zbiorowej czy Park Assist), a jeszcze inne będą dostępne „na żądanie”.

Aktualnie już po zakupie

Nowe systemy można było wprowadzić do ID.3, gdyż auto jest wyposażone w nowsze oprogramowanie, zapewniające lepszą wydajność i umożliwiające zdalne aktualizacje (over-the-air). Dzęki niemu kierowca będzie stale korzystać z najbardziej aktualnej wersji, a także może uruchomić funkcje, które nie były wybrane podczas konfiguracji.

Volkswagen pozwala teraz klientom na korzystanie z usług i funkcji „na żądanie”. Jakich funkcji? Na przykład systemu nawigacji oraz dwustrefowej automatycznej klimatyzacji, która elektronicznie reguluje temperaturę powietrza, natężenie nawiewu i jego rozdział.

Dzięki integracji danych nawigacyjnych i rozpoznawaniu znaków drogowych, nowy ID.3 może dynamicznie dostosowywać się do otoczenia pojazdu. Technologia V2X sprawia, że Volkswagen zwiększa bezpieczeństwo. Dane z kompatybilnych pojazdów na drodze oraz sygnały z infrastruktury w promieniu do 800 metrów mogą być interpretowane w ułamkach sekundy, ostrzegając kierowcę o nagłej zmianie pogody, zagrożeniach, wypadkach i korkach.

System wspomagania kierowcy Travel Assist z danymi inteligencji zbiorowej współpracuje z adaptacyjnym tempomatem (ACC) przy prędkości od 0 km/h aż do prędkości maksymalnej oraz z systemem Lane Assist. Układ może korzystać z dwóch systemów, które teraz są ze sobą w pełni zintegrowane.

Podczas jazdy na autostradach Travel Assist może aktywnie wspomagać zmianę pasa ruchu, jeśli kierowca tego zechce. Od prędkości 90 km/h system asystujący oferuje kierowcy automatyczną zmianę pasa ruchu w cyfrowym zestawie wskaźników, jeśli odpowiedni obszar wokół pojazdu jest wolny. Jeśli kierowca naciśnie kierunkowskaz, nowy ID.3 może samodzielnie wykonać zmianę pasa ruchu.

Jeśli dostępne są dane inteligencji zbiorowej, Travel Assist potrzebuje pasów tylko przy jednej krawędzi pasa ruchu, aby utrzymać na nim pojazd podczas jazdy po drogach krajowych.

Parkowanie na pamięć

Dzięki systemowi Park Assist Plus z funkcją pamięci ułatwione jest parkowanie. Oprócz pomocy w zlokalizowaniu miejsca parkingowego i wspomagania kierownicy podczas manewrowania w i poza miejscem parkingowym, system inteligentnego parkowania może odtwarzać indywidualne, wcześniej wyuczone manewry, odciążając tym samym kierowcę. System asystujący parkuje ID.3 za pomocą czujników monitorujących otoczenie – kieruje, przyspiesza, hamuje i zmienia kierunek jazdy.

Czytaj też:
Volkswagen wycenił swojego elektryka. ID.3 jest tańszy od poprzednika
Czytaj też:
„Elektryczny Passat”. Oto ID.7, jeden z najważniejszych modeli Volkswagena

Galeria:
Nowy Volkswagen ID.3
Źródło: VW