Zupełnie nowy Ford E-Tourneo Courier. Elektryk dla aktywnych

Zupełnie nowy Ford E-Tourneo Courier. Elektryk dla aktywnych

Ford E-Tourneo Courier
Ford E-Tourneo Courier Źródło:Ford
Ford zaprezentował w Kopenhadze nową generację modelu E‑Tourneo Courier. Premiera miała miejsce podczas wydarzenia Bring On Tomorrow Live – prezentującego nowy sposób działania Forda.

E‑Tourneo Courier jest pięciomiejscowym pojazdem dla ludzi aktywnie spędzających czas, o charakterystycznej sylwetce, nawiązującej do segmentu SUV-ów.

Najnowszy przedstawiciel rodziny Forda Tourneo jest wyposażony we w pełni elektryczny układ napędowy, uzupełniony zestawem rozwiązań cyfrowych i funkcji powiązanych z komunikacją sieciową. Aktualizacje zdalne over-the-air z czasem udoskonalają posiadany samochód.

E‑Tourneo Courier jest jednym z 10 w pełni elektrycznych modeli, które Ford zaoferuje w Europie do 2024 roku i kolejnym etapem w drodze ku europejskiej gamie pojazdów o zerowej emisji, co Ford chce osiągnąć do roku 2035. Firma zainwestuje w ten sektor na całym świecie 50 miliardów dolarów, aby do 2026 roku uzyskać roczną docelową globalną produkcję 2 milionów egzemplarzy samochodów w pełni elektrycznych.

Elektryk dołączy do wersji benzynowej

Wersja w pełni elektryczna będzie oferowana w Europie w roku 2024. Wejdzie na rynek po modelu Tourneo Courier z silnikiem benzynowym EcoBoost, na który listy zamówień otwarte zostaną tego lata, a pierwsze egzemplarze dotrą do właścicieli pod koniec tego roku.

W aucie podniesiono funkcjonalność dzięki tylnej kanapie dzielonej w proporcji 60-40 i przestrzeni bagażowej większej o ponad 44 procent w porównaniu z ustępującym Tourneo Courierem. Pasażerowie mają do dyspozycji większą przestrzeń na wysokości ramion i nad głową, a także wiele udogodnień i miejsc na przedmioty, między innymi konsolę środkową, którą można skonfigurować w kilku ustawieniach, ukryty schowek w bagażniku i 44-litrowy przedni bagażnik pod maską, czyli „frunk”.

Bezemisyjna jazda

Silnik elektryczny E‑Tourneo Couriera o mocy 100 kW (136 KM) jest wyposażony w system one-pedal, pozwalający na kontrolę samochodu jednym pedałem. Kierowcy mogą wybierać spośród trybów jazdy Normal, Eco i Slippery (śliska nawierzchnia).

Samochód można ładować zarówno prądem przemiennym o mocy 11 kW, jak i prądem stałym o mocy 100 kW, a obsługa jest łatwiejsza dzięki kompleksowemu rozwiązaniu Forda, służącemu kontroli ładowania w domu, aplikacji i możliwości zaplanowanie czasu uzupełniania energii z wykorzystaniem z tańszych taryf. Nocne ładowanie akumulatora od stanu 10 do 100 proc. za pośrednictwem standardowego gniazda prądu przemiennego zajmuje 5,7 godziny. Oprogramowanie Forda oraz BlueOval Charge Network – jedna z największych sieci ładowania w Europie, która do 2024 roku będzie liczyć 500 000 ładowarek – mają również duży wpływ na łatwość ładowania samochodu z publicznych punktów. Dzięki szybkim ładowarkom prądu stałego klienci mogą zwiększyć zasięg o 87 km w 10 minut, a uzupełnienie akumulatora od 10 do 80 procent trwa mniej niż 35 minut.

E‑Tourneo Courier będzie od drugiej połowy 2024 roku produkowany w Krajowie w Rumunii, obok crossovera Puma. Gama Pumy wzbogaci się również do 2024 roku o wariant w pełni elektryczny.

Nowy Tourneo Courier z 1,0-litrowym turbodoładowanym silnikiem benzynowym EcoBoost o mocy 125 KM wejdzie do produkcji jeszcze w 2023 roku.

Czytaj też:
„Przejechał” 140 km w pół godziny zdezelowanym dostawczakiem. Przynajmniej tak twierdził
Czytaj też:
Top 10 najpopularniejszych aut na świecie w 2022 roku. Duży wzrost jednego modelu

Galeria:
Ford E-Tourneo Courier
Źródło: Ford