Jak przekonuje Opel, Astra Sports Tourer GSe wzbudza emocje dzięki dynamicznym właściwościom jezdnym, sportowemu układowi jezdnemu, lokalnie bezemisyjnemu (w trybie elektrycznym) napędowi hybrydowemu typu plug-in oraz charakterystycznej stylistyce GSe.
Nowa Astra Sports Tourer GSe, oferująca liczne dodatki GSe jest dostępna w cenie, która zaczyna się od 210 000 zł.
Dzięki mocy układu wynoszącej 165 kW/225 KM – gdzie czterocylindrowy silnik o pojemności 1,6 litra dostarcza 133 kW/180 KM, a silnik elektryczny rozwija do 81,2 kW/110 KM – i maksymalnemu momentowi obrotowemu 360 Nm, nowa Astra Sports Tourer GSe zdecydowanie wyróżnia się w swojej klasie. Flagowe kombi przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,6 sekundy i rozwija prędkość maksymalną 235 km/h (135 km/h w trybie czysto elektrycznym). A akumulator litowo-jonowy o pojemności 12,4 kWh sprawia, że hybryda plug-in może pokonać lokalnie do 63 kilometrów bez emisji spalin według WLTP.
Specjalnie skalibrowane podwozie zostało obniżone o 10 milimetrów. W porównaniu ze „standardowymi” wariantami wersję GSe zaprojektowano tak, aby dodatkowo podkreślić jej zwinność i precyzję. Specjalne sprężyny i amortyzatory olejowe zawieszenia przednich i tylnych kół umożliwiają nie tylko dynamiczną, ale i komfortową jazdę. Jest to zasługa specjalnych sprężyn i amortyzatorów z technologią KONI FSD (Frequency Selective Damping): w zależności od sytuacji, warunków na drodze, technologia ta oferuje zmienne charakterystyki tłumienia, zapewniając komfortową jazdę przy wysokich częstotliwościach oraz oferując sportowy, ambitny styl jazdy, gdy kontakt z drogą jest bardziej bezpośredni przy niskich częstotliwościach.
Ustawienia ESP w GSe podążają tym tropem: elektroniczny system stabilizacji toru jazdy interweniuje później, dzięki czemu kierowcy GSe mogą cieszyć się bardziej dynamiczną jazdą. Astra Sports Tourer GSe zachowuje typową dla Opla stabilność przy hamowaniu i pokonywaniu łuków nawet przy dużych prędkościach autostradowych.
Również sportowo zestrojony układ kierowniczy został skalibrowany specjalnie do wersji GSe. Reaguje bezpośrednio na każde polecenie kierowcy.
Design Astry z akcentami stylistycznymi GSe
Astra Sports Tourer GSe wyposażona jest w ekskluzywne 18-calowe aluminiowe obręcze kół ze szlifem diamentowym w kolorze czarnym oraz charakterystyczne przednie zderzaki i tylne dyfuzory GSe. W kabinie kierowca i pasażer podróżują w wyczynowych fotelach z atestem AGR. Podgrzewane są fotele i kierownica.
Astra Sports Tourer GSe oferuje bagażnik o pojemności od 516 litrów do 1 553 litrów po złożeniu oparć tylnej kanapy. Przedmioty można włożyć do bagażnika korzystając z klapy bagażnika, która opcjonalnie otwiera się i zamyka automatycznie za pomocą ruchu stopy.
Systemy wspomagające
Ofertę uzupełnia gama najnowocześniejszych systemów wspomagających kierowcę oferowanych przez markę Opel. Standardowe wyposażenie obejmuje system Intelli-Drive z funkcją ostrzegania przed kolizją i funkcją hamowania awaryjnego, wykrywania pieszych oraz zmęczenia kierowcy, ostrzeżenie przed niekontrolowaną zmianą pasa i rozpoznawanie znaków, ostrzeżenie o ruchu poprzecznym z tyłu i obecności pojazdu w martwym polu, a także automatyczny tempomat z funkcją pełnego zatrzymania. Czujniki parkowania z przodu i z tyłu oraz zapewniający widok w promieniu 360 stopni system kamer Intelli-Vision pomagają przy manewrowaniu.
Do dyspozycji pasażerów GSe jest system multimedialny z nawigacją kompatybilny z Apple CarPlay i Android Auto, z 10‑calowm ekranem dotykowym oraz 10‑calowym wyświetlaczem informacyjnym dla kierowcy (12‑cali w Grandlandzie GSe). Bezprzewodowa ładowarka w konsoli środkowej umożliwia ładowanie kompatybilnych smartfonów.
Czytaj też:
Zamknął znajomego w piwnicy i ukradł mu samochód. Policjanci nie mogli uwierzyćCzytaj też:
Samochody używane sprzedają się dużo szybciej, niż przed pandemią
Nowy Opel Astra Sports Tourer GSe