Najmocniejsze kombi Astry. Opel wycenił model Sports Tourer GSe

Najmocniejsze kombi Astry. Opel wycenił model Sports Tourer GSe

Nowy Opel Astra Sports Tourer GSe
Nowy Opel Astra Sports Tourer GSe Źródło:Stellantis
Po modelach Grandland GSe i Astra GSe, można już składać zamówienia na trzeci samochód należący do tej gamy, nowego Opla Astrę Sports Tourera GSe.

Jak przekonuje Opel, Astra Sports Tourer GSe wzbudza emocje dzięki dynamicznym właściwościom jezdnym, sportowemu układowi jezdnemu, lokalnie bezemisyjnemu (w trybie elektrycznym) napędowi hybrydowemu typu plug-in oraz charakterystycznej stylistyce GSe.

Nowa Astra Sports Tourer GSe, oferująca liczne dodatki GSe jest dostępna w cenie, która zaczyna się od 210 000 zł.

Dzięki mocy układu wynoszącej 165 kW/225 KM – gdzie czterocylindrowy silnik o pojemności 1,6 litra dostarcza 133 kW/180 KM, a silnik elektryczny rozwija do 81,2 kW/110 KM – i maksymalnemu momentowi obrotowemu 360 Nm, nowa Astra Sports Tourer GSe zdecydowanie wyróżnia się w swojej klasie. Flagowe kombi przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,6 sekundy i rozwija prędkość maksymalną 235 km/h (135 km/h w trybie czysto elektrycznym). A akumulator litowo-jonowy o pojemności 12,4 kWh sprawia, że hybryda plug-in może pokonać lokalnie do 63 kilometrów bez emisji spalin według WLTP.

Specjalnie skalibrowane podwozie zostało obniżone o 10 milimetrów. W porównaniu ze „standardowymi” wariantami wersję GSe zaprojektowano tak, aby dodatkowo podkreślić jej zwinność i precyzję. Specjalne sprężyny i amortyzatory olejowe zawieszenia przednich i tylnych kół umożliwiają nie tylko dynamiczną, ale i komfortową jazdę. Jest to zasługa specjalnych sprężyn i amortyzatorów z technologią KONI FSD (Frequency Selective Damping): w zależności od sytuacji, warunków na drodze, technologia ta oferuje zmienne charakterystyki tłumienia, zapewniając komfortową jazdę przy wysokich częstotliwościach oraz oferując sportowy, ambitny styl jazdy, gdy kontakt z drogą jest bardziej bezpośredni przy niskich częstotliwościach.

Ustawienia ESP w GSe podążają tym tropem: elektroniczny system stabilizacji toru jazdy interweniuje później, dzięki czemu kierowcy GSe mogą cieszyć się bardziej dynamiczną jazdą. Astra Sports Tourer GSe zachowuje typową dla Opla stabilność przy hamowaniu i pokonywaniu łuków nawet przy dużych prędkościach autostradowych.

Również sportowo zestrojony układ kierowniczy został skalibrowany specjalnie do wersji GSe. Reaguje bezpośrednio na każde polecenie kierowcy.

Design Astry z akcentami stylistycznymi GSe

Astra Sports Tourer GSe wyposażona jest w ekskluzywne 18-calowe aluminiowe obręcze kół ze szlifem diamentowym w kolorze czarnym oraz charakterystyczne przednie zderzaki i tylne dyfuzory GSe. W kabinie kierowca i pasażer podróżują w wyczynowych fotelach z atestem AGR. Podgrzewane są fotele i kierownica.

Astra Sports Tourer GSe oferuje bagażnik o pojemności od 516 litrów do 1 553 litrów po złożeniu oparć tylnej kanapy. Przedmioty można włożyć do bagażnika korzystając z klapy bagażnika, która opcjonalnie otwiera się i zamyka automatycznie za pomocą ruchu stopy.

Systemy wspomagające

Ofertę uzupełnia gama najnowocześniejszych systemów wspomagających kierowcę oferowanych przez markę Opel. Standardowe wyposażenie obejmuje system Intelli-Drive z funkcją ostrzegania przed kolizją i funkcją hamowania awaryjnego, wykrywania pieszych oraz zmęczenia kierowcy, ostrzeżenie przed niekontrolowaną zmianą pasa i rozpoznawanie znaków, ostrzeżenie o ruchu poprzecznym z tyłu i obecności pojazdu w martwym polu, a także automatyczny tempomat z funkcją pełnego zatrzymania. Czujniki parkowania z przodu i z tyłu oraz zapewniający widok w promieniu 360 stopni system kamer Intelli-Vision pomagają przy manewrowaniu.

Do dyspozycji pasażerów GSe jest system multimedialny z nawigacją kompatybilny z Apple CarPlay i Android Auto, z 10‑calowm ekranem dotykowym oraz 10‑calowym wyświetlaczem informacyjnym dla kierowcy (12‑cali w Grandlandzie GSe). Bezprzewodowa ładowarka w konsoli środkowej umożliwia ładowanie kompatybilnych smartfonów.

Czytaj też:
Zamknął znajomego w piwnicy i ukradł mu samochód. Policjanci nie mogli uwierzyć
Czytaj też:
Samochody używane sprzedają się dużo szybciej, niż przed pandemią

Galeria:
Nowy Opel Astra Sports Tourer GSe
Źródło: Stellantis