Już co trzeci nowy Lexus z najmocniejszym napędem

Już co trzeci nowy Lexus z najmocniejszym napędem

Lexus RX
Lexus RX Źródło: Lexus
Piąta generacja Lexusa RX zadebiutowała w Polsce na początku 2023 roku. Samochód po raz pierwszy dostępny jest w trzech hybrydowych wariantach.

Jak pisze Lexus, dużym zainteresowaniem klientów cieszy się najmocniejsza odmiana RX 500h. 30 procent zamawiających decyduje się na ten napęd o łącznej mocy 371 KM, który dostępny jest w dwóch wersjach wyposażenia F Sport Edition oraz F Sport. Standardem w F Sport Edition są adaptacyjne zawieszenie AVS, tylna skrętna oś, kolorowy, 10-calowy wyświetlacz HUD na przedniej szybie, klimatyzacja z filtrem Nanoe X i potrójne reflektory LED z systemem BladeScan.

Wersja F Sport ma dodatkowo wentylowane fotele tylne, kamerę cofania z widokiem panoramicznym 360 stopni dookoła samochodu, elektrycznie otwieraną i zamykaną klapę bagażnika sterowaną ruchem nogi, cyfrowe lusterko wsteczne, a także 21-głośnikowy system audio klasy premium Mark Levinson oraz rozszerzony pakiet systemów bezpieczeństwa.

Widoczny z daleka

RX 500h z zewnątrz wyróżnia się m.in. emblematami F Sport, czarnymi relingami i lusterkami, przeprojektowanym przednim grillem w czarnym kolorze, specjalnymi nakładkami bocznymi, oraz przednim i tylnym zderzakiem o aerodynamicznych kształtach. Auto ma też specjalnie zaprojektowane dla tej wersji 21-calowe felgi o 10 ramionach.

Dla RX-a 500h zarezerwowano lakiery F White oraz Sapphire Blue, a dostępne są jeszcze Sonic Grey, Sonic Platinum, Graphite Black oraz Sonic Copper. We wnętrzu tapicerka jest obszyta skórą naturalną z elementami skóry syntetycznej w kolorach Black oraz Dark Rose, podsufitka jest czarna, a wstawki aluminiowe.

Najczęściej zamawiane są modele RX 500h z lakierami Graphite Black, Sonic Grey i F White. 54 proc. klientów wybiera tapicerkę Black.

Napęd i układ jezdny Lexusa RX 500h

RX 500h ma przełomowy napęd hybrydowy, w którym wykorzystano turbodoładowany silnik 2.4 oraz automatyczną, sześciobiegową przekładnię. Łączna moc modelu RX 500h wynosi 371 KM i jest przekazywana na wszystkie cztery koła przy pomocy nowego napędu Direct4. To inteligentny system, który dopasowuje moc i moment obrotowy pomiędzy osiami w zależności od warunków panujących na drodze, zapewnia lepsze wyczucie prowadzenia, poprawia właściwości jezdne przy wyższych prędkościach oraz pomaga zmniejszyć przechyły karoserii podczas przyspieszania i zwalniania.

RX 500h ma seryjnie zawieszenie adaptacyjne AVS, układ skrętnych kół tylnych (Dynamic Rear Steering), a także dostosowany do wysokich osiągów układ hamulcowy z wentylowanymi tarczami przednimi o średnicy 400 mm i zaciskami stałymi z przeciwstawnymi tłoczkami, które pomalowano na czarno i oznaczono logotypem Lexusa.

Czytaj też:
To auto ma już 40 lat. Stworzyło nową markę i nową jakość
Czytaj też:
Ultraluksusowy minivan od Lexusa wjeżdża do Europy. Zaskakujący ruch Japończyków

Galeria:
Lexus RX 500h F Sport
Źródło: Lexus