Bezpieczniej na skrzyżowaniach. Japończycy robią kolejny krok naprzód

Bezpieczniej na skrzyżowaniach. Japończycy robią kolejny krok naprzód

System unikania kolizji na skrzyżowaniach – nowa funkcja układu opracowana przez Nissana
System unikania kolizji na skrzyżowaniach – nowa funkcja układu opracowana przez Nissana Źródło:Nissan
W Jokohamie zaprezentowano nowy system wspomagania prowadzenia, która poszerza możliwości układu unikania kolizji na skrzyżowaniach. Już niedługo, nowe rozwiązanie trafi seryjnych samochodów.

W zakładzie Nissana w Jokohamie zaprezentowano nową technologię wspomagania prowadzenia, która umożliwi unikanie kolizji na skrzyżowaniach. Wprowadzone i obecnie testowane funkcje umożliwią wykonywanie pewnych zautomatyzowanych manewrów auta, których celem jest uniknięcie kolizji w bardziej złożonych warunkach drogowych.

System unikania kolizji na skrzyżowaniach – nowa funkcja układu opracowana przez Nissana

„Jesteśmy na dobrej drodze do zaprojektowania systemu unikania kolizji, który wykorzystuje technologię lidarów nowej generacji. Nissan skupia się na tym, aby w pełni zrozumieć pełen zakres możliwych scenariuszy kolizji drogowych poprzez kompleksową analizę wypadków, do których dochodzi na drogach” – powiedział Takao Asami, starszy wiceprezes Nissana w dziale badań i zaawansowanej inżynierii. Dodał – „Naszym celem jest ulepszenie funkcji unikania zagrożeń podczas jazdy”.

System unikania kolizji na skrzyżowaniach – nowa funkcja układu opracowana przez Nissana

Wykrywa potencjalną kolizję i reaguje

Omawiana technologia wyposażona jest w nowy układ sterowania systemem unikania kolizji na skrzyżowaniach, która oparta jest na postrzeganiu naziemnym z wykorzystaniem lidaru nowej generacji. Jest ona w stanie wykryć prędkość i lokalizację obiektu, a także potencjalne ryzyko kolizji bocznej z jego udziałem. System został zaprojektowany tak, by natychmiast reagować na zmieniającą się sytuację na drodze: awaryjnie uruchamiać hamulce lub je zwalniać po uniknięciu potencjalnego ryzyka. Oparte na lidarze rozwiązanie jest obecnie w fazie rozwojowej. Nissan chce, by trafiło do samochodów w połowy bieżącej dekady.

Czytaj też:
Jeździmy wolniej? Mniej zdjęć z fotoradarów
Czytaj też:
Zderzenie SUV-a z pociągiem. Podróżujący w aucie nie mają szans

Źródło: Nissan