Polski bestseller w zupełnie nowej odsłonie. Ta Toyota będzie szła jak świeże bułeczki

Polski bestseller w zupełnie nowej odsłonie. Ta Toyota będzie szła jak świeże bułeczki

Toyota C-HR
Toyota C-HR Źródło:Toyota
Toyota C-HR drugiej generacji wchodzi na rynek. Auto zostało zaprojektowane i będzie produkowane w Europie. Zmieniono design i zwiększono udział materiałów z recyklingu. Dostępna będzie pełna gama zelektryfikowanych napędów z klasycznymi hybrydami 1.8 i 2.0 oraz z hybrydą plug-in 2.0.

Nowa generacja Toyoty C-HR, jak i poprzednia, wyróżnia się designem. Ale także zaawansowanymi technologiami oraz nową gamą napędów zelektryfikowanych o większym zasięgu w trybie elektrycznym.

Toyota C-HR ma się wyróżniać

Design nowej Toyoty C-HR jest niemal identyczny jak w prototypowej Toyocie C-HR Prologue, zaprezentowanej w grudniu 2022 roku. Profil auta mocniej podkreśla nadwozie typu coupé. Z przodu widać tę samą koncepcję stylistyczną, co w modelach bZ4X oraz w nowej generacji Priusa.

Tak jak w Toyocie C-HR Prologue kształt nadwozia, krótkie zwisy oraz duże, 20-calowe koła bardziej podkreślają dynamiczny wygląd. Motyw dwóch nachodzących na siebie kształtów, którego linie przywodzą na myśl obracający się oszlifowany diament, nadaje autu cech wyróżniających. Po raz pierwszy w Toyocie zastosowano wysuwane klamki. Takie elementy jak kamery, radary czy spryskiwacze zostały idealnie zintegrowane z kształtami auta.

Toyota C-HR będzie dostępna w nowych, dwukolorowych wariantach. Czarny, kontrastujący lakier zostanie poprowadzony od dachu przez tylny zderzak do tylnej części auta.

Zoptymalizowano przepływy powietrza nad i wokół auta, a ze szczególną uwagą stworzono kształt przedniego zderzaka oraz tylnego spojlera.

Nowa obsługa

Toyota daje możliwość dostępu do wielu funkcji auta przy pomocy aplikacji Toyota MyT, dotykowego ekranu systemu multimedialnego czy z wykorzystaniem inteligentnego asystenta głosowego.

Gdy kierowca zbliża się do auta, włączają się światła, a tylna listwa świetlna prezentuje unikalną sekwencję. We wnętrzu fotel kierowcy, zegary przed kierowcą, wyświetlacz HUD oraz ekran systemu multimediów ustawiane są zgodnie z preferencjami kierowcy (w zależności od wersji).

W Toyocie C-HR dostępne będą 12,3-calowe cyfrowe zegary (w zależności od wersji). Kierowca może dostosować do własnych potrzeb to, co jest wyświetlane, a samochód ma trzy wcześniej przygotowane motywy, które można spersonalizować przy pomocy przycisków na kierownicy. Cyfrowe zegary i ekran systemu multimediów korzystają z tych samych kolorystyk oraz czcionek, dając poczucie spójności.

Nowa Toyota C-HR będzie dostępna z cyfrowym kluczykiem. Do otworzenia i uruchomienia auta wystarczy tylko smartfon.

Ambiente w coupe

Toyota C-HR będzie pierwszym modelem, w którym zostanie zastosowane inteligentne oświetlenie ambiente z możliwością personalizacji. Dostępne będę 64 różne kolory, charakter oświetlenia będzie dostosowany do ustawionej temperatury lub pory dnia. Zaprogramowano 24 odcienie, które zsynchronizowano z każdą godziną od jasnych, porannych barw po spokojniejsze, wieczorne. Oświetlenie jest także połączone z systemami bezpieczeństwa. Dźwiękowe oraz wizualne ostrzeżenia systemu Safe Exit Assist będą wzmacniane zmianą koloru oświetlenia na czerwony w razie próby otwarcia drzwi w sytuacji ryzyka kolizji z pojazdem lub rowerzystą nadjeżdżającym z tyłu.

Standardem w Toyocie C-HR będzie system multimedialny Toyota Smart Connect, który w zależności od wersji wyposażenia będzie miał dotykowy ekran o przekątnej 8 lub 12,3 cala, a także inteligentnego asystenta głosowego oraz bezprzewodową łączność ze smartfonem przy pomocy Apple CarPlay i Android Auto. System będzie wyświetlał zasięg auta w trybie elektrycznym, a także lokalizacje stacji ładowania. Obsługa wybranych funkcji auta będzie możliwa przy pomocy aplikacji MyT. Kierowca będzie mógł zdalnie m.in. ogrzać lub schłodzić wnętrze.

Toyota C-HR będzie się wyróżniać spośród innych aut segmentu funkcją automatycznego parkowania. Przy pomocy aplikacji będzie możliwe zdalne zaparkowanie auta i precyzyjne manewrowanie w ciasnych miejscach parkingowych.

Zaawansowane systemy bezpieczeństwa

Toyota C-HR będzie wyposażona w najnowocześniejsze technologie bezpieczeństwa i wsparcia kierowcy Toyota T-MATE, w tym w najnowszą generację pakietu Toyota Safety Sense, którego działanie zostało rozszerzone o większą liczbę funkcji oraz liczbę wykrywanych potencjalnych zagrożeń. Dzięki stałemu podłączeniu do internetu, oprogramowanie może być zaktualizowane metodą over-the-air bez konieczności wizyty w serwisie.

Kierowanie za kierowcę

Samochód będzie wyposażony w tłumienie przyspieszenia, które spowolni każde nagłe wciśnięcie pedału przyspieszenia, jeśli przed autem będzie znajdował się inny pojazd. Układ Proactive Driving Assist (PDA) działa przy niskich prędkościach, inteligentnie dostosowuje prędkość pojazdu do sytuacji na drodze, w zależności od natężenia ruchu drogowego lub wykrytego zakrętu, jeśli pedał przyspieszenia nie jest wciśnięty. Toyota C-HR ma też asystenta kierowania (SA, Steering Assist) podczas wchodzenia w zakręt dostosowuje siłę wspomagania kierownicy do łuku drogi, aby zapewnić płynniejsze pokonywanie zakrętów.

Wyposażenie auta będzie można rozszerzyć o asystenta zmiany pasa ruchu (LCA), system ostrzegający o ruchu poprzecznym z przodu pojazdu (FCTA), kamerę monitorującą kierowcę (DMC) wzmacniającą układ awaryjnego zatrzymania pojazdu (EDSS), a także automatyczne światła drogowe z kamerą kontrolującą dystrybucję światła.

Ekologia krok po kroku

W porównaniu z poprzednią generacją nowy model wykorzystuje dwukrotnie więcej plastików pochodzących z recyklingu, które wykorzystano w ponad 100 elementach w tym w nowych rodzajach tapicerki, które zostały wyprodukowane z odzyskanych butelek PET.

Zderzaki zostały wykonane z nowego rodzaju żywicy, która jest wstępnie barwiona w formie – to innowacja, która pomoże zaoszczędzić setki ton CO2. Inne sposoby na redukcję emisyjności to nowe, zautomatyzowane procesy lakiernicze wykorzystujące farby na bazie wody, a także nowy, wegański materiał wykorzystywany do pokrycia kierownicy zamiast skóry.

Cztery zelektryfikowane napędy

Nowa Toyota C-HR będzie oferować cztery zelektryfikowane napędy.

W gamie napędów nowej Toyoty C-HR znalazły się klasyczne hybrydy z silnikami 1.8 Hybrid 140 KM oraz 2.0 Hybrid 197 KM, a także hybryda plug-in z silnikiem 2.0 Hybrid Plug-in 223 KM. Ponadto klasyczna, dwulitrowa hybryda będzie również dostępna z inteligentnym napędem na cztery koła AWD-i.

Wszystkie odmiany Toyoty C-HR są wyposażone w piątą generację napędów hybrydowych. Silnik 2.0 oraz przekładnia hybrydowa piątej generacji do wersji 1.8 produkowane są w Polsce w zakładach Toyota Motor Manufacturing Poland (TMMP).

Napęd hybrydowy z silnikiem 1.8 jest znany z rodziny Corolli. Układ oferuje znacznie wyższą moc niż poprzednik stosowany w dotychczasowej Toyocie C-HR. Napęd 2.0 Hybrid oferuje więcej mocy, zachowując niskie zużycie paliwa. Dodatkowo tę wersję można połączyć z inteligentnym napędem na cztery koła AWD-i z dodatkowym silnikiem elektrycznym zamontowanym przy tylnej osi. Auto w tej wersji ma jeszcze lepszą przyczepność w trudniejszych warunkach drogowych.

Premierowe wersje nowej Toyoty C-HR

Nowa Toyota C-HR zadebiutuje w dwóch specjalnych wersjach.

Wersja GR Sport Premiere Edition będzie miała akcenty stylistyczne znane z modeli GR, w tym wzór kratki atrapy chłodnicy w kształcie litery G, nowe, 20-calowe felgi aluminiowe, konsolę środkową ze zdobieniem w kolorze „Liquid Black” oraz sportowe fotele z logotypem GR na zagłówkach. Głównym lakierem tej wersji będzie Precious Silver połączony z czarnym, kontrastującym dachem. Toyota C-HR GR SPORT Premiere Edition będzie wyposażona m.in. wyświetlacz HUD na przedniej szybie oraz system premium audio JBL.

Wersja Executive Premiere Edition ma dwukolorowe malowanie nadwozia z lakierem Sulphur, ale inne warianty też będą dostępne. We wnętrzu zastosowano skórzaną tapicerkę z przeszyciami w odcieniu Sulphur, wyświetlacz HUD na przedniej szybie oraz panoramiczny dach.

Czytaj też:
Toyota Yaris to także... ciężarówka. Od teraz taki Transformer
Czytaj też:
Tesla problemem dla konkurencji. Nie tylko sprzedającej elektryki

Źródło: Toyota