Takiej premiery Polska nie widziała dawno. Rolls-Royce Spectre już w kraju

Takiej premiery Polska nie widziała dawno. Rolls-Royce Spectre już w kraju

Rolls-Royce Spectre polska premiera
Rolls-Royce Spectre polska premiera Źródło:Rolls-Royce
Rolls-Royce nie ukrywa; pojawienie się pierwszego w pełni elektrycznego Rolls-Royce'a to dla marki początek nowej ery. Spectre pokazał całkowicie nową klasę samochodów – ultra luksusowe elektryczne super coupé. Byliśmy na polskiej premierze auta.

Spectre zapoczątkowuje nowy rozdział w historii Rolls-Royce Motor Cars, a także rozpoczyna w pełni elektryczną erę dla marki. Pojawienie się informacji o pierwszym w pełni elektrycznym Rolls-Royce w 2021 roku było ważnym momentem w historii luksusowej motoryzacji. Od tego czasu Spectre odbył niezwykłą podróż i odbył bardzo rygorystyczny program testów, który obejmował ponad 2,5 miliona kilometrów. Inżynierowie spędzili 50 tys. godzin w fotelu kierowcy, aby analizować i kalibrować jego właściwości jezdne.

– Od kiedy po raz pierwszy zapowiedziano pojawienie się Spectre, oczekiwania polskich klientów rosły. Dziś z radością witamy Spectre na naszym rodzimym rynku – powiedział Piotr Fus, współwłaściciel Rolls-Royce Motor Cars Warszawa, podczas polskiej prezentacji auta.

Spectre zadebiutował w Polsce

Rolls-Royce przekonuje, że tworzy nową klasę aut: Ultra-Luxury Electric Super Coupé. Spectre przykuwa uwagę wyrafinowanym wyglądem. Z najszerszym grillem, w jaki kiedykolwiek wyposażono Rolls-Royce'a, sprawia wrażenie potężnego samochodu. Łopatki w grillu Pantheon mają teraz gładszy przekrój i są lepiej dopasowane, aby pomóc w prowadzeniu powietrza wokół przedniej części samochodu. Proporcje Spectre i sylwetka fastbacka przypominają najbardziej sugestywne samochody i jednostki wodne w historii.

Gładka powierzchnia przedziału pasażerskiego miała duży wpływ na osiągnięcie najniższego współczynnika oporu powietrza w historii Rolls-Royce'a, wynoszącego 0,25 Cd.


830 godzin modelowania i testów w tunelu aerodynamicznym zajęło dostrojenie figurki Spirit of Ecstasy, by wspomóc aerodynamikę modelu.

Dążenie do doskonałości odnosi się także do wnętrza, jak mówią w Rolls-Royce'ie – do „świątyni” Spectre. Model został wyposażony w najbardziej zaawansowane technologicznie funkcje Bespoke. Ich inspiracją była ponadczasowa mistyka nocnego nieba.

Na drzwiach Spectre, tzw. Starlight Doors, umieszczono 4796 delikatnie oświetlonych "gwiazd". Drzwi "otwierane pod wiatr" można również zamówić z panelem Canadel, wykonanym z pojedynczego arkusza drewna, precyzyjnie umieszczonego pod kątem 55 stopni, co daje wrażenie ruchu wewnątrz samochodu.

Komfort na najwyższym poziomie

Inżynierowie Rolls-Royce'a wykorzystali korzyści płynące z "Architektury Luksusu", w pełni aluminiowej konstrukcji stanowiącej podstawę modeli Rolls-Royce'a. Od samego początku została ona zaprojektowana z myślą o napędzie elektrycznym. Wytłaczane sekcje aluminiowe i integracja akumulatora ze strukturą samochodu sprawiają, że jest on o 30 proc. sztywniejszy niż jakikolwiek poprzedni Rolls-Royce. Elastyczność architektury pozwoliła inżynierom również na umieszczenie podłogi w połowie między konstrukcjami progów, a nie na górze lub pod nimi. Pomiędzy akumulatorem a podłogą utworzono kanał na okablowanie i przewody klimatyzacji, a akumulator zamontowano pod spodem, zapewniając idealnie gładki profil spodniej warstwy podłogi.

Nowoczesność na czasie

Spectre jest najbardziej skomunikowanym Rolls-Roycem w historii. Inżynierowie wykorzystali rewolucyjny system "zdecentralizowanej inteligencji", który pozwala na swobodną i bezpośrednią wymianę informacji między ponad 1000 funkcjami pojazdu.

Spectre został poddany wymagającemu programowi testów, który obejmował ponad 1500 godzin poświęconych m.in. na dopracowanie hamowania regeneracyjnego samochodu. Podczas testów na Lazurowym Wybrzeżu ukończono cyfrową ewolucję znanego systemu zawieszenia Planar: kilka systemów reagujących na działania kierowcy i warunki drogowe. Charakterystyczne dla Rolls-Royce'a wrażenia z jazdy w samochodzie są dodatkowo wzmocnione dzięki umiejscowieniu akumulatora, co przekłada się na nisko zamontowane siedzenia i wrażenie otulającej kabiny, ale także odblokowuje dodatkową funkcję – przestrzeń na prawie 700 kg materiałów wygłuszeniowych.

– Spectre posiada wszystkie cechy, z których Rolls-Royce jest znany na całym świecie – ciszę, spokój i lekkość – i udowadnia, że Rolls-Royce doskonale nadaje się dla napędu elektrycznego. Rolls-Royce wkraczając w swą elektryczną erę obwieszcza swe plany i pokazuje symbol jasnej, odważnej przyszłości – podkreślił Frank Tiemann, director of corporate communications Central/Eastern Europe and Central Asia, Rolls-Royce Motor Cars, podczas premiery w Warszawie.

Czytaj też:
Niesamowite księżycowe Rolls-Royce'y. Oto kosmiczna linia „Blue Shadow”
Czytaj też:
Samochody z najwyższej półki w Polsce. Niesamowity wzrost popularności

Galeria:
Rolls-Royce Spectre polska premiera
Źródło: Rolls-Royce