Ruszają zamówienia na „piekielne” Alfy: Giulię i Stelvio Quadrifoglio

Ruszają zamówienia na „piekielne” Alfy: Giulię i Stelvio Quadrifoglio

Nowe Alfy Romeo: Giulia i Stelvio
Nowe Alfy Romeo: Giulia i Stelvio Źródło:Stellantis
W Polsce (1 lipca 2023 roku) ruszają zamówienia na nowe Giulię i Stelvio w wersji Quadrifoglio, najbardziej sportowe wersje modeli Alfy Romeo.

Silnik 2.9 V6 o zwiększonej mocy do 520 KM i mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu zapewniają niesamowite wrażenia z jazdy. Mnóstwo nowej technologii dzięki matrycowym reflektorom adaptacyjnym full LED i nowemu cyfrowemu zestawowi wskaźników o „teleskopowej” konstrukcji. Wnętrze zdominowane przez włókno węglowe, z nowym wykończeniem 3D. Takie są nowe Giulia i Stelvio Quadrifoglio.

Nowe modele oferują również ekskluzywne rozwiązania w zakresie mobilności i zakupu: dzięki ofercie finansowej Stellantis Financial Services można mieć nowe Giulię i Stelvio Quadrifoglio w leasingu dla firm z sumą opłat od 101 proc. wartości pojazdu oraz pięcioletnią gwarancją rozszerzoną zawartą w racie.

Nowe Alfy Romeo: Giulia i Stelvio

Ja wspomnieliśmy moc silnika V6 zwiększono do 520 KM (dla rynków Europy i Chin), a silnik połączono z samoblokującym, mechanicznym mechanizmem różnicowym. Jest to ważne rozwiązanie techniczne, które dzięki specyficznemu tuningowi zaczerpniętemu z doświadczeń projektowych Giulii GTA, uwydatnia zwinność i sportowy charakter samochodu, poprawia trakcję i optymalizuje przeniesienie momentu obrotowego oraz zwiększa stabilność, zwinność i prędkość na zakrętach.

Aerodynamika i Akrapovich

Zastosowano ultralekkie materiały, takie jak: aluminium w przypadku silnika i włókno węglowe w przypadku wału napędowego, pokrywy silnika, tylnego spojlera i bocznych, zewnętrznych listw progowych. W modelu Giulia, aktywna aerodynamika jest wzmocniona przez aerodynamiczny wysuwany dolny spoiler przedniego zderzaka wykonany z włókna węglowego: po aktywacji, steruje jakością przepływu powietrza przechodzącego pod pojazdem, zwiększając stabilność i osiągi. Ponadto, układ wydechowy Akrapovich zapewnia wydechowi wyjątkowe, niepowtarzalne brzmienie.

Nowy wygląd zewnętrzny

Giulia i Stelvio Quadrifoglio mają odświeżony wygląd, a główną zmianą są matrycowe reflektory, charakterystyczne teraz dla całej gamy. Są to reflektory adaptacyjne „3+3” z nową matrycą Full LED, które automatycznie dostosowują wiązkę światła do sytuacji na drodze dla optymalnego oświetlenia w każdych warunkach, gwarantując oszczędność energii, znaczną poprawę bezpieczeństwa i mniejsze zmęczenie oczu. 19-calowe oksydowane, 5-otworowe sportowe felgi aluminiowe w modelu Giulia i 21” felgi dla Stelvio – są oferowane w standardzie wraz ze sportowymi czerwonymi zaciskami hamulcowymi.

Klienci mogą wybierać spośród następujących kolorów nadwozia: czerwony Rosso Etna, zielony Verde Montreal, niebieski Blu Misano, szary Grigio Vesuvio, czarny Nero Vulcano i czerwony Rosso Alfa (niemetalizowany).

Sportowe wnętrze

Wnętrze wyróżnia się sportowymi fotelami pokrytymi czarną skórą lub ekskluzywnym połączeniem czarnej skóry i Alcantary (opcja płatna przy wyborze sportowych foteli Sparco) oraz innowacyjnym wykończeniem zestawu wskaźników, tunelu środkowego i paneli drzwi z włókna węglowego z efektem 3D. Kierownica, obszyta skórą i Alcantarą, jest ozdobiona czarnymi szwami i wstawkami z włókna węglowego.

Nowe Alfy Romeo: Giulia i Stelvio

Nowy jest też zestaw wskaźników wyróżniający się „teleskopową” tablicą zegarów, w tym w pełni cyfrowym ekranem zegarów o przekątnej 12,3”, zapewniającym dostęp do wszystkich danych samochodu i ustawień technologii autonomicznej jazdy. W wersjach Quadrifoglio, oprócz trzech konfiguracji dostępnych w całej gamie Alfy Romeo – Evolved, Relax i Heritage, debiutuje również ekskluzywna konfiguracja „Race”.

Konfiguracja „Race” gromadzi na centralnym ekranie wszystkie niezbędne informacje, które każdy kierowca chce mieć zawsze pod kontrolą: wskazania obrotomierza, prędkościomierza i wskaźnik zmiany biegów w przypadku korzystania manualnie z aluminiowych manetek znajdujących się w kolumnie kierownicy. Układ można dostosować do własnych potrzeb, umieszczając na bocznych paskach ekranu dodatkowe informacje, w tym komunikaty dotyczące aktualnych parametrów i osiągów.

Nowy interfejs

Zarówno Giulia, jak i Stelvio Quadrifoglio są wyposażone w interfejs człowiek-maszyna (HMI), dzięki któremu wszystkie funkcje są zawsze na wyciągnięcie ręki. System informacyjno-rozrywkowy oferuje aktualne treści, funkcje oraz platformę „Alfa Connect Services”, czyli szeroką gamę użytecznych usług zwiększających bezpieczeństwo i komfort.

Czytaj też:
Nigdy więcej problemów z półprzewodnikami. Stellantis znalazł rozwiązanie
Czytaj też:
Nowa Alfa Romeo. Klienci zdecydują o nazwie modelu

Źródło: Stellantis