Firmy inwestują w rozbudowę flot. To kolejna dobra wiadomość z salonów

Firmy inwestują w rozbudowę flot. To kolejna dobra wiadomość z salonów

Nowy Ford Turneo Connect
Nowy Ford Turneo Connect Źródło:Ford
Coraz więcej aut dostawczych kupują polskie przedsiębiorstwa. Rozrost flot jest jednym z bardziej optymistycznych probierzy w gospodarce.

Według danych zawartych w Centralnej Ewidencji Pojazdów w czerwcu 2023 roku zarejestrowano w Polsce 6 036 samochodów dostawczych, o 9,33 proc. więcej niż rok wcześniej i o 8,95 proc. więcej niż w maju 2023 roku. W 2023 roku zarejestrowano dotychczas w Polsce 31 547 samochodów dostawczych, czyli na poziomie analogicznego okresu ubiegłego roku.

Jak informuje prowadzący statystyki Instytut Badania Rynku Motoryzacyjnego Samar, jedenaście z pierwszych piętnastu marek na liście rankingowej zanotowało wzrost liczby aut zarejestrowanych w 2023 roku w porównaniu do 2022 roku, w tym najbardziej Ssangyong, o 700,00 proc. Największy spadek zanotowało Iveco – o 30,84 proc.

Renault na czele

Tytuł lidera rynku w 2023 r. dzierży Renault. Klienci kupili i zarejestrowali 6 846 aut tej marki, o 8,79 proc. mniej niż w analogicznym okresie 2022 r. Udział Renault w polskim rynku aut dostawczych wyniósł 21,70 proc. Na pozycji wicelidera znalazł się Ford, w przypadku którego liczba zarejestrowanych aut wyniosła 4 689 szt., o 14,87 proc. więcej niż w 2022 r. Udział marki w rynku wyniósł 14,86 proc. Na trzecim miejscu jest Fiat. W 2023 r. klienci tego producenta zarejestrowali 3 654 pojazdy dostawcze, o 21,23 proc. więcej niż przed rokiem. Udział marki w polskim rynku wyniósł 11,58 proc.

Na czwartej pozycji znalazła się Toyota, w przypadku której liczba zarejestrowanych aut wyniosła 3 205 szt., o 23,89 proc. więcej niż w 2022 r. Udział marki w polskim rynku wyniósł 10,16 proc. Na piątej pozycji uplasował się Mercedes. W 2023 r. zarejestrowano 2 750 aut dostawczych tej marki, o 12,84 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2022 r. Udział marki wyniósł 8,72 proc.

Najczęściej kupowanym modelem auta dostawczego w 2023 r. jest dotychczas Renault Master. Na drugiej pozycji uplasowało się Iveco Daily, na trzeciej Fiat Ducato, a na czwartej Mercedes Sprinter. Pierwszą piątkę zamyka Ford Transit, jak podsumowuje IBRM Samar.

Czytaj też:
Sprzedaż samochodów w Polsce znów urosła. Zaskakują wyniki Tesli i Audi
Czytaj też:
Koniec z czarnymi tablicami rejestracyjnymi. Wkrótce znikną na dobre

Źródło: IBRM Samar